باغ از شمول قانون کشت موقت مستثنی است

باغ-از-شمول-قانون-کشت-موقت-مستثنی-است

باغ از شمول قانون کشت موقت مستثنی است


بسمه تعالی
تاریخ7/12/72 کلاسه پرونده207 شماره دادنامه 72/240
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای صدری کیوان بوکالت از خانم عزیزه ملک زاده یزدی
موضوع شکایت و خواسته . نقض رای صادره از شعبه پنجم در پرونده کلاسه 71/799 باستناد تبصره 2ماده 2 قانون الحاق 5 تبصره به مواد 15 و 18 و 19 قانون دیوان عدالت اداری.
مقدمه .شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشتنداند: شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 71/799 بطرفیت هیات 7 نفره واگذاری و احیا اراضی تهران بخواسته ابطال تصمیم مبنی بر واگذاری آن باشخاص بدون توجه به گزارش کارشناس و نماینده ثبت و بدون عنایت به صورت مجلس قاضی مجری قرار و بدون امعان نظر به اظهارات متداعیین و از همه بدتر بدون در نظر گرفتن این موضوع که باغ از شمول قانون کشت موقت مستثنی است رای غیر موجه و غیر مستدل صادر نموده نسبت به رای مذکور از نظر رعایت موازین قانونی و شرعی مخدوش و بر خلاف نص صریح ماده واحده قانون گشت موقت مصوب 8/8/1365 اصدار یافته معترض و درخواست نقض آن و رسیدگی مجدد در شعبه دیگری را دارم.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بریاست حجه السلام والمسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
نظر به اینکه حکم مقرر در ماده واحده قانون اراضی کشت موقت مصوب 8/8/1365 مجلس شورای اسلامی ناظر به اراضی دایر و بایر مزروعی و با عنایت به تعاریف زمین دائر و بایر باغ از شمول مذکور خارج است. دادنامه شماره 44 مورخ 31/1/72 شعبه پنجم دیوان صورت مجلس معاینه محل و نظر کارشناس منتخب در باب نوع ملک و کیفیت استفاده از آن مستقلا صادر نشده است لذا باستناد تبصره 2 الحاقی بماده 18 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 26/2/1372 دادنامه مذکور نقض میشود.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی پور

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 240

تاریخ تصویب : 1372/12/07

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.