آئین نامه ایجاد تسهیلات برای تامین مسکن کارکنان دولت

آئین-نامه-ایجاد-تسهیلات-برای-تامین-مسکن-کارکنان-دولت

آئین نامه ایجاد تسهیلات برای تامین مسکن کارکنان دولت


شماره 11497/ت 27122ه 7/3/1382
هیئت وزیران در جلسه مورخ 31/2/1382 بنا به پیشنهاد شماره 02/100/3043 مورخ 3/6/1381 وزارت مسکن وشهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه ایحاد تسهیلات برای تامین مسکن کارکنان دولت را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 - وزارت مسکن وشهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری موظفن برای تامین مسکن مناسب برای کارکنان دولت ضمن ارائه سیاستهای مناسب ، برنامه ریزی و هماهنگی لازم را انجام دهند.
تبصره - منظور از کارکنان دولت ، کارکنان کشوری و لشکری است .
ماده 2 - وزارت مسکن وشهرسازی و شهرداریهای سراسر کشورموظفند نسبت به مکان یابی ، تهیه پروژه های اجرائی ، خرید زمین در محلات فرسوده و تجمیع ارراضی در چارچوب سیاستهای مصوب شهرسازی و معماری اقدام نمایند.
ماده 3 - مراحل اجرائی پروژه ها از طریق وزارت مسکن وشهرسازی و شهرداریها به بخش غیر دولتی شامل شرکتهای خصوصی و تعاونی و تعاونیهای مسکن واگذار می شود.
ماده 4 - منابع مالی طرح به شرح زیر تعیین می شود:
1 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور متناسب با برنامه ریزی و ظرفیت اجرائی پروژه ها سی درصد ( 30% ) اعتبار مورد نیاز را ازمحل وجوه در اختیار به صورت تنخواه گردان در اختیار مجری طرح قرار خواهد داد.
2 - شورای پول و اعتبار اقدامات لازم را برای اختصاص مبلغ هفتاد میلیون ( 000/000/70 ) ریال تسهیلات توسط شبکه بانکی کشور برای هر واحد مسکونی انجام می دهد. تسهیلات مزبور با کارمزد مناسب ، قابل تبدیل به فروش اقساطی و بازدریافت پلکانی وبدون در نظر گرفتن درصد پیشرفت پروژه در جهت آزاد سازی عرصه پروژه ها و عملیات اجرائی در اختیار مجری طرح قرار می گیرد.
تبصره - دولت پرداخت سود وکارمزد تسهیلات را در دوران مشارکت حداکثر تا دوسال تضمین می نماید و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است بازپرداخت آن را در قوانین بودجه سنواتی منظور نماید.
3 - مابقی وجوه مورد نیاز که متناسب با طرح اجرائی برآورد می ، شود توسط کارکنان متقاضی طبق اعلام مجری طرح پرداخت می گردد
تبصره - در صورت تضمین دستگاه اجرائی ، برای بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن کارکنان خود ، شبکه بانکی کشور نیازی به وثیقه دیگر از جمله ترهین واحد مسکونی نخواهد داشت .
ماده 5 - شهرداریها و ادارات ثبت اسناد واملاک به منظور تسریع در عملیات تجمیع ، ساخت و ساز ، تفکیک اراضی و مستحدثات طرح و ارائه مجوزهای لازم با فوریت تمهیدات لازم را فراهم می نمایند.
ماده 6 - کارمندانی که تاکنون از هیچگونه امکانات درخصوص زمین یا واحد مسکونی با حمایتهای دولت استفاده نکرده باشند مشمول طرح خواهند بود.
تبصره 1 - کارمندانی که دارای سابقه خدمت بیشتر در دستگاههای دولتی باشند در استفاده از مزایای طرح در اولویت خواهند بود.
تبصره 2 - زوجهای کارمند ، کارمندان زن تومرد سرپرست خانوار در استفاده از امکانات موضوع طرح در اولویت خواهند بود.
ماده 7 - وزارت مسکن وشهرسازی و شهرداریهای سراسر کشور به عنوان دستگاههای ناظر با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی روش گزینش کارکنان و برنامه زمانی پرداخت سهم کارکنان و دستگاه اجرائی و چگونگی همکاری در احداث و مدیریت مجموعه های مسکونی را تعیین خواهند کرد.
ماده 8 - دستورالعملهای لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارت مسکن وشهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه وابلاغ خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16970

تاریخ تصویب : 1382/02/31

تاریخ ابلاغ : 1382/03/17

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.