اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه وارد نیست

اعتراضات-متقاضی-پروانه-وکالت-به-تصمیم-کانون-وکلای-دادگستری-مبنی-بر-رد-تقاضای-او-بعلت-عدم-احراز-حسن-سابقه-مشارالیه-وارد-نیست

اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه وارد نیست


دادنامه شماره : 114 - 20/6/1375

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم مورخ 15/11/73 کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه به جهات زیر وارد نیست :
1 - محکومیت کیفری به حبس که این امر با عنایت به ماده 6 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب 5/12/1333مانع اعطای پروانه است .
2 - دارا نبودن سابقه مطلوب که فیش خدمتی او کاملا" مبین این معنی است . و محکومیت او به انفصال موقت ازطرف دادگاه عالی انتظامی قضات در باب اعمال خلاف شئون قضاوت نیز موید آن است .
3 - اصولا" تشخیص حسن سابقه متقاضیان وکالت بر عهده کانون وکلا گذاشته شده . چون دلایل و جهاتی که چنین تشخیص و تصمیمی رامتزلزل و مخدوش نماید، از طرف متقاضی پروانه وکالت ابراز نشده ، و در اقدامات و رسیدگی های معموله نیز خلاف مقررات ملحوظ نشده است .
بنابراین تصمیم کانون بر رد تقاضای وی خالی از اشکال می باشد. و چون اعتراض موجهی هم نسبت به آن بعمل نیامده ، تصمیم مذکور با رد اعتراض معترض عینا" تایید و استورا می گردد.

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378
147

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 114

تاریخ تصویب : 1375/06/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.