مهلت تقدیم دادخواست تجدیدنظر 10 روز از تاریخ ابلاغ حکم دیوان با رعایت مسافت قانونی می باشد

مهلت-تقدیم-دادخواست-تجدیدنظر-10-روز-از-تاریخ-ابلاغ-حکم-دیوان-با-رعایت-مسافت-قانونی-می-باشد

مهلت تقدیم دادخواست تجدیدنظر 10 روز از تاریخ ابلاغ حکم دیوان با رعایت مسافت قانونی می باشد


تاریخ21/6/1377 شماره دادنامه131 کلاسه پرونده 77/128
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای صمن صمدی نیا.
موضوع و شکایت خواسته .نقض رای صادره تجدیدنظر در پرونده کلاسه ت 3/76/669.
مقدمه. شاکی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته است، دادخواستی مبنی بر اعاده بخدمت تسلیم دیوان نمودم که به شعبه دهم ارجاع و شعبه موصوف پس از بررسی مدارک اقدام به صدور رای مورخ 19/3/1376 نمودند که رای صادره پس از گذشت حدود سه ماه از تاریخ صدور رای مورد اعتراض سازمان جهاد سازندگی آذربایجان شرقی واقع گردید. در این اعتراضیه به نامه های 7/2/72 و 25/3/72 سازمان امور اداری و استخدامی کشور اشاره و از آنها بعنوان نامه های هیات عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری یاد کرده اند ، در صورتیکه از محتویات نامه ها بر می آید که مربوط به واحد تخلفات اداری سازمان امور استخدامی میاشد. بنا به مراتب براساس تبصره های الحاقی بماده 18 قانون دیوان درخواست رسیدگی مجدد را دارد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه حسب مفاد ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری مهلت تقدیم دادخواست تجدیدنظر 10 روز از تاریخ ابلاغ حکم دیوان با رعایت مسافت قانونی می باشد و با عنایت به اینکه دادنامه شعبه دهم در تاریخ 10/4/1376 به دفتر هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت جهاد سازندگی ابلاغ و اعتراض در تاریخ
2/6/1376 ثبت دفتر شعبه دهم گردیده است ، در نتیجه اعتراض خارج از مهلت مقرر قانونی و قابل رسیدگی در هیات تجدیدنظر نبوده است ، بنابراین دادنامه شماره 584 مورخ 2/7/1376 شعبه سوم هیات تجدیدنظر مستنداً به تبصره های 2 و 3 الحاقی بماده 18 قانون دیوان عدالت اداری، نقض و جهت رسیدگی مجدد یکم هیات تجدیدنظر محول می گردد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 313

تاریخ تصویب : 1377/06/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.