تقاضای ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف قابل رسیدگی در دادگاه عمومی است

تقاضای-ابطال-رای-صادره-از-سوی-هیئت-حل-اختلاف-قابل-رسیدگی-در-دادگاه-عمومی-است

تقاضای ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف قابل رسیدگی در دادگاه عمومی است


بتاریخ : 24/10/77 پرونده کلاسه : 77/1589 شماره دادنامه : 1643
مرجع رسیدگی شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران
هیات قضات رسیدگی : علم‎خانی - رفیع‎زاده
تجدیدنظرخواه : وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) تهران…
تجدیدنظرخوانده : اداره کار و امور اجتماعی ورامین در ساختمان اداره کار مجمع ادارات
تجدیدنظرخواسته : از دادنامه شماره 399 مورخ 2/6/77 صادره از شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین
گردشکار : تجدیدنظرخواه دادخواستی بخواسته فوق تقدیم داشته که باین شعبه ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق‎العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
درخصوص تجدیدنظرخواهی شرکت ملی گاز ایران از قرار عدم استماع مورخ 2/6/77 صادره از شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین با توجه بعمومات قانون آئین دادرسی مدنی و مستفاد از ماده 11 قانون تشکیل دیوان عدالت اداری و خواسته شرکت تجدیدنظرخواه اعتراض آن شرکت به قرار معترض‎عنه که بجهت قطعی بودن و قابلیت اجرائی رای هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما اصدار یافته وارد بنظر میرسد و دادگاه با نقض قرار مرقوم پرونده را با هدف رسیدگی ماهیتی بدادگاه محترم نخستین اعاده مینماید.
مستشاران شعبه 7 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
رفیع‎زاده - علم‎خانی

بتاریخ : 2/6/77 پرونده کلاسه : 76/1000 - 11 عمومی
شماره دادنامه : 399 - 2/6/77
مرجع رسیدگی شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین
خواهان : وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) تهران…
خوانده : اداره کار و امور اجتماعی ورامین در ساختمان اداره کار (مجتمع ادارات)
خواسته : ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف
گردشکار : خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق‎العاده/ مقرر دادگاه بتصدی امضا کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر صدور رای مینماید.
رای دادگاه
در پرونده کلاسه 76/1000 این شعبه شرکت ملی گاز ایران دادخواستی بخواسته ابطال رای صادره از ناحیه هیئت حل اختلاف مستقر در اداره کار و امور اجتماعی ورامین 28/3/76 مشعر بر ابقا بکار احد از کارمندان تشکیلات خواهان بنام آقای حیدر اردستانی بطرفین هیات مذکور تقدیم و در ادامه درخواست صدور دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرائی و جلوگیری از اجرا حکم ابقا بکار کارمند موسوم را نموده است دادگاه پس از ملاحظه دادخواست تقدیمی و منضمات آن در تاریخ 23/10/76 با قبول و پذیرش قسمت اخیر خواسته خواهان دستور متوقف ماندن عملیات اجرای رای صادره از ناحیه خوانده را صادر کرده است . مع‎الوصف آنچه در بادی امر و قبل از ورود بماهیت دعوی به ذهن متبادر است آنست که بصراحت قسمت اخیر ماده 159 قانون کار مصوب 2/7/1368 آرا صادره از سوی هیاتهای حل اختلاف که براساس مقررات قانون مرقوم تشکیل میشوند قطعی و لازم‎الاجرا خواهند بود. لهذا اعتراض به احکام قطعی مزبور و رسیدگی مجدد به آنها در محاکم عمومی دادگستری فی‎الواقع منافی و ناقص صراحت و مدلول ماده مستند از قانون کار بوده و باعتقاد این دادگاه موجب قانونی در ورود بماهیت اینگونه دعاوی برای محاکم دادگستری وجود ندارد. با این توصیف و بنا به مراتب دادگاه دعوی مطروحه را به کیفیت یادشده غیرقابل استماع تشخیص و قرار رد آنرا صادر مینماید. بدیهی است که از این نظر دستور موقت صادره در تاریخ 23/10/76 این دادگاه نیز ملغی و ابطال میگردد. رای صادره قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر تهران خواهد بود.
دادرس محاکم عمومی ورامین - طاهری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1643

تاریخ تصویب : 1377/10/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.