در اثر نشت لوله اصلی سازمان آب و فاضلاب خاک زیر پی ملک شسته شده و خسارت به خواهان وارد گردیده است

در-اثر-نشت-لوله-اصلی-سازمان-آب-و-فاضلاب-خاک-زیر-پی-ملک-شسته-شده-و-خسارت-به-خواهان-وارد-گردیده-است

در اثر نشت لوله اصلی سازمان آب و فاضلاب خاک زیر پی ملک شسته شده و خسارت به خواهان وارد گردیده است


تاریخ : 27/4/74 پرونده کلاسه : 74 - 206 شماره دادنامه : 120
مرجع رسیدگی : شعبه 186 دادگاه عمومی تهران
خواهان : آقای یوسف ... به نشانی ...
خوانده : مدیریت سازمان آب و فاضلاب ... به نشانی ...
خواسته : مطالبه خسارت وارده
گردشکار : خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده مقرر دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص دعوی آقای یوسف ... به طرفیت مدیریت آب و فاضلاب ... به خواسته رسیدگی و صدور حکم به الزام خوانده به جبران ضرر و زیان وارده بر ملک و ساختمان پلاک 9394/2398 محرز و مسلم می باشد.
هزینه دادرسی
نظربه اینکه برابر ستون نقل و انتقال منعکس در سند مالکیت شماره 137250 و همچنین پاسخ استعلام ثبتی شماره 11842 - 9/3/74 ثبت منطقه غرب تهران مالکیت خواهان نسبت به پلاک 9394/2398 محرز و مسلم می باشد.
نظربه اینکه برابر صورت جلسه شماره 3977/517 - 28/1/74 آقایان ناظر و معاونت فنی و عمران شهر داری منطقه 17 که اشعار دارد بر اثر نشت لوله اصلی سازمان آب و فاضلاب ... به نشانی خساراتی به خیابان و نهر شرقی و ملک پلاک ثبتی 9394/2398 که در تملک آقای یوسف ... می باشد وارد گردیده ... در اثر نشت لوله اصلی سازمان آب و فاضلاب خاک زیر پی ملک فوق الذکر شسته شده ... ثابت و مبرهن است که بر اثر خروج آب از لوله متعلق به سازمان خوانده خسارت متوجه خواهان گردیده است .
نظربه اینکه آقای کارشناس رسمی طی گزارش مورخ 24/1/74 مضبوط در پرونده تامین دلیل ضمن ترسیم کروکی موقعیت نمای ساختمان بوجود آمده است که ناشی از نشست ساختمان مورد بازدید می باشد ... با توجه به وضع موجود و اینکه ساختمان مورد بازدید خسارت ملکی دیده است، بنظر اینجانب مرمت و برگرداندن ساختمان موجود به حالت اولیه غیر ممکن می باشد و با توجه به این مساله میزان خسارت وارده به ساختمان خواهان با در نظر گرفتن تقدیم این نظریه مبلغ 000/13000 ریال ارزیابی می گردد ... علت بروز خسارات را نشتی ساختمان و بروز خسارتی معادل سیزده میلیون ریال اعلام نموه که این اظهار عقیده منطبق با اوضاع و احوال محقق قضیه می باشد.
نظر به اینکه خوانده نسبت به مدارک و مستندات خواهان ایراد و تکذیبی و در قبال دعوی ومطروحه دفاعی به عمل نیاورده است ادعای خواهان را مقرون به واقع و صحت و ثابت و مدلل دانسته خوانده را به پرداخت مبلغ سیزده میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 110980 ریال از باب قاعده تسبیت و لاضرر به عنوان هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم می نماید این رای غیابی ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و ظرف 20 روز پس از آن قابل تجدیدنظر خواهی می باشد.
رئیس شعه 186 دادگاه عمومی تهران - محمدرضا وکیلیان

شماره دادنامه 863 - 13/8/1374
تاریخ : 13/8/74 شماره پرونده : 74/879
بتاریخ 13/8/74 در وقت فوق العاده شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان تهران بتصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل است پرونده کلاسه فوق از دفتر ارسال و تحت نظر قرار گرفت . عنایتا به دادخواست تجدیدنظر خواهی و نظر به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران تجدیدنظر خواه است به شرح زیر اتخاذ تصمیم می شود.
تصمیم دادگاه
نظر به اینکه وزارتخانه ها و دیگر ادارات دولتی به مفاد 690 قانون آئین دادرسی مدنی از تادیه هزینه دادرسی معاف هستند و نظر به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در عداد مراتب فوق محسوب نمی شدند مطابق با رای وحدت رویه و هیئت عمومی دیوانعالی کشور ردیف 60/39 شرکت تجدیدنظر خواه مکلف است هزینه دادرسی مربوط را بر اساس تعرفه قانونی پرداخت نماید. نظر به اینکه پرونده مربوطه و دادخواست تجدیدنظر خواهی بدون اعمال و رعایت موارد فوق ارسال گردیده و هزینه دادرسی اخذ نشده است لذا دادخواست ناقص می باشد و نظر به اینکه تکمیل دادخواست به عهده دفتر دادگاه صادر کننده حکم بدوی است بنابراین مقرر می دارد دفتر پرونده ار با کسر از موجودی به دفتر دادگاه مذبور اعلام نماید تا پس از اخذ هزینه دادرس و اقدام قانونی متعاقبا ارسال دارد.
رئیس شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظراستان تهران، سیدحسین جعفری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 120

تاریخ تصویب : 1374/04/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.