شکایت از پزشک اورژانس بیمارستان دائر به قصور در تزریق آمپول که موجب پیدایش عوارض عصبی و نخاعی گردیده است

شکایت-از-پزشک-اورژانس-بیمارستان-دائر-به-قصور-در-تزریق-آمپول-که-موجب-پیدایش-عوارض-عصبی-و-نخاعی-گردیده-است

شکایت از پزشک اورژانس بیمارستان دائر به قصور در تزریق آمپول که موجب پیدایش عوارض عصبی و نخاعی گردیده است


شماره دادنامه : 289 - 27/6/1374
شماره پرونده : 74/419
بتاریخ 27/6/74 پرونده در وقت فوق العاده شعبه39 دادگاه عمومی به تصدی امضاء کننده زیر تحت بررسی ضمن اعلام ختم رسیدگی به شرح آتی اتخاذ تصمیم می نماید.
تصمیم دادگاه
در خصوص شکایت آقای حسین علی ... از پزشک اورژانس بیمارستان شماره 2 ... دائر به قصور در تزریق آمپول که موجب پیدایش عوارض عصبی و نخاعی گردیده است با توجه به نظریه مورخ 8/3/74 کمیسیون پزشکی و اینکه دلیل کافی بر توجه اتهام وجود ندارد و لذا رای بر برائت پزشک معالج صادر می گردد. رای صادره در مهلت قانونی قابل تجدید نظر می باشد.
رئیس شعبه 39 دادگاه عمومی - فروزانفر

بسمه تعالی
تاریخ : 30/8/74 کلاسه پرونده : 74/419 شماره دادنامه : 354
مرجع رسیدگی : شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
هیئت شعبه : آقای قاسم چنگیزی رئیس، آقای رضائی مستشار
تجدید نظرخواه : آقای حسینعلی ... به نشانی ...
تجدیدنظرخوانده : ...
تجدید نظرخواسته : دادنامه شماره 289 - 27/6/74 شعبه دادگاه عمومی تهران
بتاریخ 30/8/74 در وقت فوق العاده شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرونده کلاسه 74/419 تحت نظر با توجه به مندرجات آن و پس از مشاوره و اعدام ختم دادرسی به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در پرونده 14 - 74 - 419 در خصوص تجدید نظرخواهی حسین علی ... شاکی پرونده نسبت به دادنامه 286 - 27/6/74 صادره از دادگاه عمومی تهران شعبه 39 از حیث برائت پزشک ناشناس مشتکی عنه در امر تخلف از مقررات پزشکی منجر به عوارض عصبی و نخاعی شاکی، نظریه مندرجات پرونده و احراز صحت سیر شکلی پرونده و ارجاع دو مرحله ای موضوع معنونه به کمیسیون پزشکی قانونی و نظرات صریح کمیسیون تا بر عدم ظهور و بروز تصور و تخلف پزشکی و توجها به اینکه شاکی در لایحه تجدید نظرخواهی نیز به جهات خاص و معینی را متظور نداشته و بطور کلی، تجدیدنظرخواهی داشته و دلائلی معدد ادعا را احصاء ننموده است و نظریه اینکه از جهات متصوره قانونی دیگر نیز اشکالی بر دادنامه بدوی که از موجبات فسخ آن باشد. تظاهر و متباین به ذهن نیست و دادنامه صادره از حیث استدلال صحیحا صادر گردیده و خالی از منقصب قانونی است،صرفنظر از اینکه شخص معینی در مطان اتهام نبوده و شاکی از تعرفه متهم اظهار عجز داشته است، بر فرض احتمال بعدی توجه اتهام به شخص معین، مستندا به اصل 37 قانون اساسی جمهوری اسلامی، حکم برائت صادره در دادگاه بدوی، تائید و تصریق می شود. این رای قطعی است . ر
رئیس شعبه 14 دادگاه تجدیدنظرتهران - چنگیزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 289

تاریخ تصویب : 1374/06/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.