عنوان کلاهبرداری به عمل متهم صادق نمی باشد - خرید نسیه مرغ و نپرداختن بهای آن

عنوان-کلاهبرداری-به-عمل-متهم-صادق-نمی-باشد---خرید-نسیه-مرغ-و-نپرداختن-بهای-آن

عنوان کلاهبرداری به عمل متهم صادق نمی باشد - خرید نسیه مرغ و نپرداختن بهای آن


تاریخ : 28/8/74 کلاسه پرونده : 74/1ت/300 شماره دادنامه : 737 - 28/8/74
مرجع رسیدگی : شعبه اول دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
تجدید نظرخواه : علیرضا ... به نشانی ...
تجدیدنظرخوانده : مجید ... به نشانی ...
تجدید نظرخواسته : از دادنامه شماره 163 - 11/4/74 صادره از شعبه 76 دادگاه عمومی
گردشکار : دادگاه تهران در وقت فوق العاده شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران بتصدی دادرسان امضاء کننده زیر تشکیل است و پرونده فوق الذکر تحت نظر قرار گرفت با توجه به مندرجات آن پس از مشاوره به شرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
به موجب دادنامه شماره 163 - 11/4/74 صادره از شعبه 76 دادگاه عمومی علیرضا ... به اتهام کلاهبرداری به یک سال حبس و استرداد پنج میلیون ریال شاکی محکوم گردیده و محکوم علیه برای صادره اعتراض و تقاضای تجدید نظر نموده است و اعلام نموده که مرتکب کلاهبرداری نگردیده و وی از شاکی هر هفته مرغ خریداری می نمود و به جهت تاخیر ثمن به مدت یک ماه اقدام به شکایت کیفری نموده است و شاکی هم اظهار داشته که هر هفته برای وی مرغ می برده است و ثمن آنرا آخر هفته دریافت می نموده است و مدت سه ماه هم ادامه داشته است و در آخرین مرحله که برای وی مرغ برده متوجه گردیده است که مغازه بسته است و اقدام بطرح شکایت نموده است و دادگاه پرونده را مورد امعان نظر قرار داده و با توجه به مدافعات متهم و اظهارات شاکی که آن را تائید نموده است . عنوان کلاهبرداری به عمل متهم صادق نمی باشد و دادگاه رای صادره را نقض می نماید و حکم به برائت متهم را صادر می نماید ضمنا شاکی اعلام رضایت نموده است . رای صادره قطعی است . ج
مستشاران شعبه 1 دادگاه تجدید نظر استان تهران
حسن نقیب الحسینی داود امیری

تاریخ : 11/4/74 شماره پرونده : 74/76/52 شماره دادنامه : 163 - 11/4/74
شاکی : آقای مجید ... به نشانی ...
متهم : آقای علیرضا ... به نشانی ...
موضوع اتهام : کلاهبرداری
گردشکار : در تاریخ 12/11/73 شکوائه ای به دفتر کل مجتمع قضائی نارمک تقدم و شعبه 76 دادگاه عمومی ارجاع و بکلاسه 74/76/52 ثبت و پس از تحقیق و رسیدگی در وقت مقرر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام متهم علیرضا ... فرزند عزیز مبنی بر کلاهبرداری و با عنایت به تحقیقات معموله در پرونده که حاکی است متهم با خرید مرغ از شاکی و دیگران در موقعیتی که فاقد محل کسب مشخصی بوده باشد مبلغ پنج میلیون ریال از شاکی اخذ نموده و مطابق مندجات پرونده مدتی متواری و مخفی گردیده و نظر باینکه دفاعیات شاکی باینکه مرغهای خریداری را که نسیه خریداری نموده بطور نسیه در اختیار مشتریان خود قرار داده نه تنها دفاع موثر و مدلل تلقی نمی گردد بلکه حاکی از سوء نیت وی به تمسک به حیله و تقلب محسوب می گردد لذا دادگاه اتهام انتسابی به وی را محرز تشخیص و با وجه باینکه نسبت به بمیزان وجه ماخوذه به میزانی که شاکی شکابت نموده نیز اقرار کرده مستندا به ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری حکم به محکومیت متهم به تحمل یکسال حبس تعزیری و ردمال ماخوذه به مبلغ پنج میلیون ریال به شاکی صادر و اعلام می نماید. رای به متهم ابلاغ شد و اظهار داشت نسبت به رای صادره اعتراض دارم. ضمنا در مورد دادخواست ضررو زیان با توجه به رای به رد مال رسیدگی به دعوی موضوعا منتفی می باشد.
رئیس دادگاه شعبه 76 دادگاه عمومی - خلیلی



نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 737

تاریخ تصویب : 1374/08/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.