تعیین محل خدمت و انتقال از واحدی بواحد دیگر از وظایف مسئولین آن اداره بوده و خلاف قانون محسوب نمیشود

تعیین-محل-خدمت-و-انتقال-از-واحدی-بواحد-دیگر-از-وظایف-مسئولین-آن-اداره-بوده-و-خلاف-قانون-محسوب-نمیشود

تعیین محل خدمت و انتقال از واحدی بواحد دیگر از وظایف مسئولین آن اداره بوده و خلاف قانون محسوب نمیشود


تاریخ 14/4/69 شماره دادنامه : 118 کلاسه پرونده : 68/18
مرجع رسیدگی :هیات عمومی دیوان عدالت اداری .
شاکی : آقای حسین تجویدی .
موضع شکایت و خواسته : اعلام تعارض آراء صادره از شعب اول و پانزدهم .
مقدمه :الف . شعبه پانزدهم دیوان ، در رسیدگی به پرونده کلاسه 63/165 موضوع شکایت آقای داراب چراغی بطرفیت : گمرک ایران ، بخواسته : لغو حکم پرداخت حقوق و مزایا ، اعاده حیثیت و جبران خسارت بشرح دادنامه شماره 132-6/4/64 چنین رای صادر نموده است :
حکم برکناری از خدمت باستناد بند .د. ماده 10 قانون هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری مصوب اسفند ماه 1362 صورت گرفته است ،و بر اساس ماده 14 قانون مرقوم بعنوان مجازات اداری و بامضای رئیس کل گمرک ایران صادر گردیده است و نظر باینکه در نحوه صدور آن تخلفی مشاهده نمیگردد بنابراین حکم به رد شکایت صادر و اعلاممیگردد .
ب . شعبه اول در رسیدگی به پرونده کلاسه 66/1131 موضوع شکایت آقای حسین تجویدی به طرفیت :سازمان منطقهای بهداری استان گیلان ،بخواسته : اعتراض به تعیین محل کاروی در واحد دارو و لوازم پزشکی بشرح دادنامه شماره 2041-27/6/67 چنین رای صادر نموده است :
اصولاً تعیین محل خدمت و انتقال از واحدی بواحد دیگر از وظایف مسئولین آن اداره بوده و خلاف قانون محسوب نمیشود و شکایت شاکی باهیچ یک از شقوق ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری ، قابل انطباق نمیباشد .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ،در تاریخ فوق به ریاست آیتا… سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید .
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری ، مصرح است هرگاه در موارد مشابه آراء متناقض از یک یا چند شعبه دیوان صادر شود ، به دستور ریاست کل ، موضوع در هیات عمومی مطرح میشود ، لیکن در پرونده های مذکور شعبه پانزدهم حکم برکناری از خدمت باستناد بند .د. ماده 10 قانون هیات رسیدگی به تخلفات اداری ، صورت گرفته و براساس ماده 14 قانون مرقوم بعنوان مجازات اداری صادر گردیده در حالیکه در شعبه اول نیز در رابطه با تعیین محل خدمت و انتقال از واحدی به واحد دیگر آن را از وظایف مسئولین دانسته و شکایت را مردود اعلام نموده . لذا آراء یاد شده از مصادیق آراء معارض در موارد مشابه موضوع ماده مرقوم نبوده و از این حیث قابل طرح در هیات عمومی دیوان نمیباشد .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سیدابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 118

تاریخ تصویب : 1369/04/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.