کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود

کتباً-در-ذیل-ورقه-از-هزینه-سفر-خود-صرف-نظر-نموده-تا-با-انتقالش-موافقت-شود

کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود


تاریخ 5/4/69 شماره دادنامه : 106 کلاسه پرونده : 69/17
مرجع رسیدگی :هیات عمومی دیوان عدالت اداری .
شاکی : مدیر کل حقوقی و امور مجلس وزارت پست و تلگراف و تلفن .
موضوع شکایت و خواسته :اعلام تعارض آراء صادره از شعب چهارم و هفتم دیوان عدالت اداری .
مقدمه : الف . شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 64/1563 موضوع شکایت آقای علی جاویدی بطرفیت :اداره پست استان تهران ، بخواسته : عدم پرداخت هزینه سفر و نقل مکان از تهران به یزد بشرح دادنامه شماره 529-30/8/66 چنین رای صادر نموده است :
نامبرده کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود و نظر باینکه مشارالیه دلیلی ، که دلالت بر وقوع تخلف از مقررات جهت عدم پرداخت هزینه سفر مزبور بنماید ، ابراز نداشته است لذا ، بجهات مذکوره و سایر اوضاع و احوال و قرائن موجوده ، شکایت مشارالیه بنحو مطروحه موجه نبوده و محکوم برداست .
ب . شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه به پرونده کلاسه 63/1137 موضوع شکایت آقای علی محمد حق پرست ، بطرفیت :وزارت پست و تلگراف و تلفن ، بخواسته فوق العاده مأموریت فوقالعاده شغل مزایای ده درصد کسر شده ، بشرح دادنامه شماره 254-8/3/68 چنین رای صادر نموده است .
نظر باینکه مدیریت کل پست استان فارس به موجب ابلاغ شماره 2686/3192/43-27/2/61 نامبرده را که ریاست پست شهرستان استهبان را بعهده داشته مکلف نموده تا دستور ثانوی با حفظ سمت بصورت مأمور در شیراز خدمت نماید و در ذیل همین ابلاغ مأموریت حقوق و مزایا و تسهیلات زندگی تعیین گردید و ابلاغ مذکور با حفظ سمت و بطور موقت صادر گردیده جز اینکه بعنوان مأمور تلقی گردد با حالت دیگری با توجه به ماده 124 قانون استخدام کشوری قابل تطبیق نمیباشد و کما اینکه طی ابلاغ شماره 1240/3192/2/1001 از استهبان بشهرستان شیراز منتقل گردید ،ابلاغ اخیر نشانگر اینست سمت قبلی وی بعنوان رئیس پست استهبان کماکان برقرار بوده و در مدت بین مورخ 27/2/61 لغایت 29/5/63 مشارالیه بعنوان مأمور بر اساس ابلاغ مقام فوق در شیراز انجام وظیفه کرده است . بنا به مراتب کسر مزایای شغل و عدم پرداخت ده درصد فوق العاده محل خدمت بر اساس بند .ت. ماده 39 قانون استخدام کشوری محقق به دریافت آن بوده است . مبنای قانونی نداشته لذا شکایت وارد تشخیص و استحقاق شاکی به دریافت مابه التفاوت مزایای شغل مکسوره و فوق العاده محل خدمت پست اصلی موضوع ابلاغ شماره 3192/308-26/8/59 صادر و اعلام میگردد . و در خصوص فوق العاده روزانه با توجه به اینکه بند ث ماده 39 قانون استخدام کشوری مقرر داشته فوق العاده روزانه در قبال روزهائیکه مستخدم خارج از محل خدمت خود انجام وظیفه میکند قابل پرداخت است و ماده یک آئین نامه فوق العاده روزانه صراحت دارد فوقالعاده روزانه در داخل کشور بمستخدمینی که به عنوان مأمور جهت انجام وظیفه موقت بخارج از محل خدمت خود اعزام میشوند ، بشرح آن آئین نامه قابل پرداخت است . و نظر باینکه در همین ماده مقرر گردیده مدت اینگونه مأموریتها در مورد هر مستخدم از 9 ماه در یکسال تجاوز نخواهد کرد ، مگر اینکه با اجازه وزیر یا رئیس مربوطه این مأموریت قابل تمدید باشد و با التفاوت باینکه وزیر مربوطه مأموریت وی را تمدید نکرده لذا استحقاق شاکی به دریافت فوقالعاده روزانه به مدت 9 ماه با رعایت آئین نامه مرقوم صادر میگردد .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، در تاریخ فوق به ریاست آیتا… سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید .
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
در کلاسه پرونده : 63/1137 که منتهی به دادنامه شماره 254-8/3/68 صادره از شعبه چهارم گردید نسبت به تعهد شاکی ، مبنی بر صرفنظر نمودن فوق العاده مورد نظر با عنایت به صورتجلسه تنظیمی مضبوط در پرونده ملاحظه گردد که چنین تعهدی ابراز و منعکس نشده است . لذا چون شعبه مزبور بر اساس مدارک موجود رای داده است ، بنابراین شرایط وحدت جمع نبوده و آراء یاد شده از مصادیق آراء معارض در موارد مشابه موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری نبوده و قابل طرح در هیات عمومی تشخیص نگردید .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی .

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 106

تاریخ تصویب : 1369/04/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.