مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد تشکیلات اداری مناسب برای واحدهای اجرائی استان‎های جدیدالتاسیس خراسان شمالی و خراسان جنوبی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-درخصوص-ایجاد-تشکیلات-اداری-مناسب-برای-واحدهای-اجرائی-استان‎های-جدیدالتاسیس-خراسان-شمالی-و-خراسان-جنوبی

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد تشکیلات اداری مناسب برای واحدهای اجرائی استان‎های جدیدالتاسیس خراسان شمالی و خراسان جنوبی


شماره131131/1901 20/7/1383
وزارتخانه‎ها ، مؤسسات و شرکت‎های دولتی
شورای عالی اداری در یکصدوهفدهمین جلسه مورخ 28/6/1383 بنا به‎پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و در اجرای قانون تقسیم استان خراسان مصوب 29/2/1383 مجلس شورای اسلامی ، به منظور ایجاد تشکیلات اداری مناسب برای واحدهای اجرائی استان‎های جدیدالتاسیس خراسان شمالی و خراسان جنوبی موارد ذیل را تصویب نمود:
1 - دستگاه‎های اجرائی استان‎های خراسان شمالی و خراسان جنوبی به شرح مندرج در فهرست پیوست این مصوبه تعیین و اعلام می‎گردد .
تبصره1 - در مورد دستگاه‎هایی که در فهرست پیوست موضوع این بند ذکر نام نشده است ، وزارتخانه‎ها و سازمان‎های متبوع می‎توانند پیشنهاد خود را برای بررسی و تأیید به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور ارائه نمایند .
تبصره2 - پست‎های سازمانی و سطح زیربنای ساختمان و فضای اداری استانداری‎‏ها براساس تصویبنامه شماره 55613/ت29966ه مورخ 26/11/1382 هیات وزیران تعیین می‎شود .
2 - وزارتخانه‎ها و سازمان‎های دولتی موظفند ظرف مدت2 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه ، نسبت به سازماندهی و طراحی و تدوین تشکیلات تفصیلی واحدهای اجرائی استان‎های خراسان شمالی و خراسان جنوبی مذکور در فهرست ضمیمه ، برابر با ضوابط تشکیلاتی مورد عمل و با رعایت موارد ذیل اقدام و مراتب را در سقف تعداد پست‎های سازمانی تعیین شده برای بررسی و تأیید به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور پیشنهاد نمایند:
الف) وظایف تصدی و پشتیبانی اداری به بخش غیردولتی واگذار شود .
ب) از پست‎های بلاتصدی موجود استان خراسان فعلی (رضوی) و پست‎های مربوط به واحدهای سازمانی شهرستان‎‏هایی که از آن منتزع شده و به استان‎های جدید ملحق گردیده‎اند ، استفاده گردد .
3 - 80% پست‎های بلاتصدی موجود استان خراسان فعلی به این امر اختصاص می‎یابد .
4 - پست‎های پیش‎بینی شده در این مصوبه از محل پست‎های موجود در شهرستان‎های مرکز دو استان یاد شده و 80% پست‎های بلاتصدی موجود در خراسان رضوی و سایر پست‎های بلاتصدی دستگاه ذیربط در سطح کشور تامین می‎گردد . چنانچه تامین پست‎های مذکور از محل‎های ذکر شده امکان‎پذیر نباشد ، پیشنهاد لازم برای سیر مراحل تصویب به هیات وزیران ارائه خواهد شد .
تبصره - در صورت نیاز به تغییر در تعداد پست‎های سازمانی دستگاه‎های اجرائی مندرج در فهرست پیوست این مصوبه ، از طریق پیشنهاد دستگاه و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور اقدام می‎گردد . هرگونه افزایش در پست‎های سازمانی ، صرفاً از محل جابجایی پست‎های بلاتصدی دستگاه ذیربط امکان‎پذیر است .
5 - کلیه واحدهای اداری مستقر در مرکز استان خراسان شمالی و خراسان‎جنوبی مربوط به یک وزارتخانه یا سازمان مستقل وابسته به ریاست جمهوری ، اعم از ستادی و پشتیبانی در یک ساختمان استقرار می‎یابند و در طراحی و ساخت ساختمان‎های اداری ، رعایت سقف زیربنای مذکور در جدول پیوست ضروری است .
تبصره - سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور موظف است در تنظیم موافقتنامه‎های تملک دارایی‎های سرمایه‎ای ، مفاد این بند را رعایت و کنترل نماید .
6 - سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور برای اجرای این مصوبه ، تسهیلات و همکاری لازم را اعمال خواهد نمود و مکلف است بر اجرای این مصوبه نظارت نموده و گزارش اجرای آن را تا تحقق کامل مفاد مصوبه ، به شورای عالی اداری ارائه نماید .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - حمید شرکاء

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17379

تاریخ تصویب : 1383/07/20

تاریخ ابلاغ : 1383/08/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.