تصویبنامه راجع به بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی درحال تسویه

تصویبنامه-راجع-به-بنگاه-توسعه-ماشینهای-کشاورزی-درحال-تسویه

تصویبنامه راجع به بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی درحال تسویه


شماره70410/ت29501ه - 4/12/1383
تصویبنامه راجع به بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی درحال تسویه
وزارت امور اقتصادی و دارایی - وزارت جهاد کشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/11/1383 بنا به پیشنهاد شماره 6578 - 83/م مورخ 25/8/1383 معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور و به استناد اصول یکصد و سی و هشتم و یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1 - بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی در حال تسویه بازپرداخت تسهیلاتی را که شرکتهای فالیک ، باران سازان و چرخاب از سیستم بانکی کشور برای اجرای موافقت‎نامه با بنگاه یاد شده اخذ نموده اند تا میزان پیش پرداخت معین شده در قرارداد یا معادل قیمت پیش‎بینی‎شده برای دستگاههای ساخته‎ شده در قرارداد را ( در صورتیکه قیمت دستگاههای ساخته‎شده بیشتر باشد ) بعد از انتقال دستگاههای یاد شده برعهده گیرد ، بدهی مزبور به حساب بدهی دولت انتقال یافته و سرمایه دولت در این بنگاه به همان میزان افزایش می یابد.
تبصره - برای تعیین میزان این بدهی کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل می شود. بازپرداخت سایر بدهیهای این سه شرکت به سیستم بانکی ( چنانچه بدهکار باشند ) بر عهده شرکتهای یادشده است.
2 - سایر اختلافات شرکتهای یادشده با بنگاه مزبور در مورد موافقت نامه به داوری مورد توافق طرفین ارجاع گردد و درصورتیکه بین طرفین در انتخاب داورتوافق حاصل نشود کارگروه موضوع تبصره بند ( 1 ) این تصویبنامه داور یا هیئت داوری را تعیین خواهد نمود.
3 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبار لازم برای پرداخت این بدهی به بانکها را در بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی خواهد نمود.
4 - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترتیبات لازم برای بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات یادشده را با رعایت قوانین و مقررات مربوط فراهم نماید به نحوی که سایر شرکتهای سازنده سیستمهای ابیاری تحت فشار که طرف قرارداد با بنگاه یادشده بوده اند چنانچه اصل و سود بدهیهای معوقه خود را در مهلت مورد توافق با بانکهای مربوط پرداخت نمایند ، بتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17479

تاریخ تصویب : 1383/11/25

تاریخ ابلاغ : 1383/12/08

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.