تصویبنامه در خصوص احداث سکوهای پلکانی جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالادست مخزن سدکارون سه

تصویبنامه-در-خصوص-احداث-سکوهای-پلکانی-جهت-دسترسی-برخی-از-روستاهای-واقع-در-بالادست-مخزن-سدکارون-سه

تصویبنامه در خصوص احداث سکوهای پلکانی جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالادست مخزن سدکارون سه


شماره 61880/ت31922 ه - 23/10/1383
وزارت نیرو - وزارت اموراقتصادی و دارایی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - وزارت راه و ترابری
هیات وزیران درجلسه مورخ 13/10/1383 بنا به پپشنهاد شماره 57198 مورخ 6/10/1383 معاونت حقوقی و امورمجلس رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود :
1 - به منظور رفع مشکلات ناشی از ابگیری سدکارون سه و جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالا دست مخزن سد در کوتاه مدت ، مجری طرح کارون سه مکلف است نسبت به ایجاد ارتباط روستاهای یادشده از طریق حمل و نقل ابی با احداث سکوهای پلکانی در دو طرف دریاچه و برقراری دسترسی روستاهای مذکور به محل سکوها و استقرار شناور به تعداد کافی برای حمل و نقل اقدام نماید. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبارات لازم را تا سقف سی میلیارد ریال به‎تدریج در طول سالهای 1383 و 1384 تامین و پرداخت خواهد کرد.
2 - مطالعه احداث راهها و پل ارتباطی روستاهای یادشده توسط وزارت نیرو با تایید وزارت راه و ترابری تا پایان سال 1383 انجام و اعتبارات اجرائی ان در بودجه سال 1384 کل کشور پیش‎بینی گردد. احداث پل و راههای مربوط توسط وزارت نیرو و با موافقت وزارت راه و ترابری انجام می شود.
3 - باتوجه به خریداری بیش از 85% اراضی و پرداخت بهای آنها به مالکین ، نسبت به خرید باقیمانده اراضی در اسرع وقت براساس روال قانونی اقدام گردد و مجری طرح کارون سه ان بخش از اراضی بالاتر از سد را که به دلیل خدمات رسانی ، مالکین مربوط پیشنهاد فروش آنها را دارند ، خریداری نماید.
4 - شرکتهای آب و فاضلاب روستایی ، توزیع نیروی برق و مخابرات ، اداره کل راه و ترابری و سازمان عشایری و سایر سازمآنهای اداری استان خوزستان موظفند خدمات موردنیاز روستاهای یادشده را تامین و مطابق سایر مناطق استان اقدام نمایند.
5 - به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت جدید گردشگری دریاچه کارون سه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت راه و ترابری مطالعه احداث راه اصلی ارتباطی سمت چپ دریاچه را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17447

تاریخ تصویب : 1383/10/13

تاریخ ابلاغ : 1383/10/26

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.