تعین تیمسار دریابان احمد عظیما به عنوان نماینده تام الاختیار دولت و سرپرست بنادر و جزایر و سواحل جنوب ایران

تعین-تیمسار-دریابان-احمد-عظیما-به-عنوان-نماینده-تام-الاختیار-دولت-و-سرپرست-بنادر-و-جزایر-و-سواحل-جنوب-ایران

تعین تیمسار دریابان احمد عظیما به عنوان نماینده تام الاختیار دولت و سرپرست بنادر و جزایر و سواحل جنوب ایران


شماره 46914 23/10/42
وزارت کشور
چون شهرستانها و بنادر و جزایر جنوب ایران بعلت دوری از مرکزتاکنون از برنامه های عمران و آبادی کشور آنطور که لازمه آن ومقتضای زمان و سیاست عمومی کشور است استفاده ننموده وتوجه باین مناطق از لحاظ عمران و آبادی وتوسعه فرهنگ و بهداشت و بالا بردن سطح زندگی عمومی و رشد ملی وجه همت دولت وازمسائل اساسی و مورد توجه است برای اجرای این منظور شخص لایق و کاردان و مطلع و در عین حال طرف اعتمادی باید مسئول و عهده دار این خطیر گردد.
هئیت وزیران در جلسه مورخ 18/10/42 بنا به پیشنهاد شماره 21199- 14/10/42 وزارت کشور تصویب تیمسار دریابان احمد عظیما معاون سازمان اطلاعات و امنیت کشور با حفظ سمت کنونی و با مقام استانداری بسمت نماینده تام الاختیار دولت و سرپرست بنادر وجزایر و سواحل جنوب ایران منصوب گردد.
منطقة عمل
1 - فرمانداریهای کل بنادر و جزایر و سواحل خلیج فارس و بحر عمان و شهرستانها وبخشها وجزایر تابعه آن.
2 - شهرستان چاه بهار و بخش گواتر
3 - جزایرخارک و خارکوکه از نظر تمرکز اموراجتماعی واداری وانتظامی جزو حوزه عمل شهرستان بوشهر منظور میشود فرمانداری کل وفرمانداران وبخشداران وسایر مأموران وزارت کشوردرمناطق فوق تحت نظر مستقیم نماینده تام الاختیار دولت انجام وظیفه خواهندنمود.
اختیارات
تیمسار دریابان عظیما درمنطقه عمل خودعلاوه بر اختیارات مصرحه درقوانین و تصویبنامه شماره 21376 / ت - 10/6/41 ازموارد استثنائی مذکوردرماده دهم تصویبنامه مزبوردارای اختیارات زیراست.
1 - چون احیاء بنادر و جزایر و سواحل جنوب از اهم مسائل است شعب و نمایندگی های بانک اعتبارات کشاورزی و عمران وکشاورزی بموقع اجراء خواهند گذاشت.
بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستائی ایران نیز توجه بیشتری بمناطق فوق خواهند نمود و اعتبارات کافی متناسب با وسعت و احتیاجات منطقه در اختیار شعب خود قرار خواهند داد.
2 - با توجه به اهمیت و لزوم فوری تأمین احتیاجات مردم بنادر و جزایر جنوب ایران از لحاظ راهسازی ، امور درمانی فرهنگی و آبیاری زراعی و آب مشروب وسایر نیازمندیهای ضروری وزارتخانه ها و سازمان برنامه طرحهای عمرانی و آبادانی پیشنهادی از طرف نماینده تام الاختیار دولت با خارج از نوبت رسیدگی ویا حداکثر فوریت نسبت به تأمین اعتبار آن اقدام سریع و مثبت بعمل خواهند آورد.
3 - از نظر ایجاد تمرکز در امور عمرانی و بهداشتی و فرهنگی و آبیاری و سایر احتیاجات بنادر وجزایر و سواحل خلیج فارس و بحر عمان و شهرستان چاه بهار و بخش گواتر سازمان برنامه اعتبارات طرحهای مذکور دربند فوق را بادرنظر گرفتن وسعت و اهمیت منطقه در اختیار نماینده دولت خواهد گذارد.
4 - طرحهای سازمان عمرا ن وامداد جنوب نیز با تأیید و تصویب نماینده تام الاختیار دولت قابل اجراء بوده وتیمسار دریابان عظیما میتواند علاوه بر استفاده از وجود کلیه اوامردولتی از امکانات سازمان عمران و امداد بنادر و جزایر جنوب وکادر فنی و ادرای آن جهت انجام نقشه های عمرانی مناطق مورد عمل استفاده نمایند.
5 - اعتبارات ساختمانی و راهداری و راه سازی و بهداشتی و فرهنگی پیش بینی شده در بودجه ادارات و مؤسسات دولتی این مناطق با نظر نماینده تام الاختیار دولت و در مواردیکه مورد تأیید ایشان است بمصرف خواهد رسید.
6 - بمنظور پیشرفت وتسریع درانجام اموربهداشتی فرهنگی ، اجتماعی ،ساختمانی و سایر امور مربوط به عمران مناطق بنادر و جزایر و سواحل خلیج فارس وبحر عمان چنانچه ضرورت ایجاب نماید نماینده تام الاختیار دولت میتواند از مقررات ماده 40 قانون محاسسبات عمومی استفاده نماید.
7 - بمنظور تمرکز امور اداری در منطقه بنادر و جزایر و سواحل خلیج فارس و بحر عمان مأمورین دولت تحت نظر مستقیم نماینده تام الاختیار دولت وظایف محوله را ایفاء خواهند نمود ودستورات لازم برای تمشیت امور که از هر وزارتخانه صادر میشود جهت اطلاع و اظهار نظر بشخص ایشان نیز ابلاغ خواهد شد.
8 - نماینده تام الاختیار دولت درمواردی که تعویض یا تبدیل یا تغییر مأموران دولت ومأمورین خدمات عمومی را مقتضی بداند درتغییر وتبدیل ویاتعویض آنها اقدام و نتیجه را بوزارتخانه مربوطه یا مقامات مسئول دیگر اعلام خواهد نمود.
9 - بمنظور تکمیل کادر اداری و فنی مؤسسات دولتی وواحد های منطقه بنادر و جزایر و سواحل جنوب با تعیین جانشین کسانیکه طبق ماده فوق تغییرمییابند وزارتخانه ها وسازمانهای مربوطه با توافق تیمسار دریابان عظمیا اقدام خواهند نمود.
10 - برای استفاده از حداکثر نیروی کارمندان دولت نماینده تام الاختیار دولت می تواند علاوه بر مأموریت های عادی کارمندان وزارت خانه ها و سازمان ها مأموریت های دیگری را که ضرورت ایجاب کند به آنها ارجاع نماید و مأمورین موظف به اجرای دستورات ایشان خواهند بود.
11 - کلیه ادرات و مؤسسات دولتی و مأمورین خدمات عمومی از جمله سازمان عمران و امدا بنادر و جزایر جنوب ایران موظف باجرای نظرات و دستورات کتبی نماینده تام الاختیار دولت می باشند.
12 - چون از نظر جلوگیری از تشتت در امور اداری و برای تشخیص مسئولیت و تسریع کارها لازم است در هر محل سازمان ادارات و دوائر مربوط به هر وزارتخانه با قانون تقسیمات کشور تطبیق داده شود.
وزارتخانه ها برای استقرار سازمان های تابعه بشرح مندرج در این ماده اقدام خواهند نمود.
13 - برای انجام امور مقدماتی و تأمین احتیاجات فوری محلی مبلغ ده میلیون ریال از اعتبارات دولت فعلاَ بطور علی الحساب در اختیار نماینده تام الاختیار دولت قرار خواهد گرفت و مبلغ مزبور طبق تشخیص ایشان به مصرف رسیده و اسناد هزینه آن به نخست وزیری ارسال خواهد شد که بحساب قطعی منظور گردد.
14 - پس از مطالعه مورد تشکیل سازمان منطقه عمل و تکمیل آن بر حسب پیشنهاد نماینده تام الاختیار دولت اعتبار لازم متناسب احتیاجات و وسعت منطقه همه ساله در بودجه منظور خواهد شد.
دفترکار و وسائط نقلیه
بمنظور تماس دائم با مقامات مسئول مرکزی نماینده تام الاختیار دولت و سرپرست بنادر و جزایر و سواحل جنوب دارای دفتر کاری در تهران بوده و در مناطقی که در حوزه عمل مقتضی بداند دفاتر محلی تشکیل خواهد داد.
حقوق و مزایا
بیمسار دریابان عظمیا علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی فعلی در این مأموریت ماهانه مبلغ ( یکصد هزار ریال ) از محل اعتبارات وزارت کشور دریافت خواهد نمود.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است .
از طرف نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 5538

تاریخ تصویب : 1342/10/23

تاریخ ابلاغ : 1342/11/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.