تصویب‌نامه درخصوص تعیین استانداردهای واردات برنج با هدایت و مدیریت وزارت بازرگانی و بررسی ساختار تشکیلاتی سازمان چای

تصویب‌نامه-درخصوص-تعیین-استانداردهای-واردات-برنج-با-هدایت-و-مدیریت-وزارت-بازرگانی-و-بررسی-ساختار-تشکیلاتی-سازمان-چای

تصویب‌نامه درخصوص تعیین استانداردهای واردات برنج با هدایت و مدیریت وزارت بازرگانی و بررسی ساختار تشکیلاتی سازمان چای

تصویب‌نامه درخصوص تعیین استانداردهای واردات برنج با هدایت و مدیریت وزارت بازرگانی و بررسی ساختار تشکیلاتی سازمان چای شماره 216579/43903هـ



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت جهاد کشاورزی
وزارت صنایع و معادن ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیئت وزیران در جلسه مورخ 4/11/1388 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراجع ذی‌صلاح موظف به تعیین استانداردهای واردات برنج با هدایت و مدیریت وزارت بازرگانی خواهند بود.
2ـ بازارچه‌های مرزی در جهت واردات برنج با مسئولیت وزارت بازرگانی ساماندهی خواهند شد.
3ـ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درخصوص تبلیغات برنج خارجی با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی عمل نماید و اقدامات تبلیغی برای مصرف برنج‌های داخلی به طریق ممکن انجام پذیرد.
4ـ دستگاههای مربوط جهت تقویت بخش تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در استانهای گیلان و مازندران از محل اعتبارات مقرر در بخش کشاورزی بودجه سال آینده اقدام نمایند.
5 ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با رعایت مقررات مربوط، ساختار تشکیلاتی سازمان چای را ظرف دو هفته با اصلاح عنوان سازمان چای شمال به سازمان چای کشور بررسی و ابلاغ نماید.
6 ـ نظر به مسن بودن بوته‌های چای و کم بازده بودن آن (قدمت بالای پنجاه سال)، مدیریت مذکور موظف است در اسرع وقت نسبت به جوان‌سازی بوته‌های بازده براساس طرحهای پیشنهادی (با توجیه اقتصادی) در استانهای گیلان و مازندران اقدام نموده و زیرساختهای موجود را بهبود بخشد. در این راستا تسهیلات ارزان‌قیمت موردنیاز براساس جدول اعتباری طرحهای مذکور از سوی بانکهای عامل تأمین خواهد شد.
7ـ دستگاههای مربوط درخصوص تسهیلات یکصد و پنجاه میلیارد ریالی اعطایی بانکهای ملی و کشاورزی (کم‌بهره) برای استانهای مازندران و گیلان در ارتباط با بهزراعی باغات چای و همچنین مبلغ شصت‌میلیارد ریال بلاعوض دولت بابت خرید چای خشک از کارخانه‌های چای شمال به سازمان تعاون روستایی اقدام‌های لازم را انجام دهند.
8 ـ دستگاههای مربوط موظفند با اتخاذ راهکارهای مؤثر موجبات جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تولید، فرآوری و توزیع چای را ظرف یک ماه فراهم آورند.
9ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ردیف بودجه مستقل برای سازمان چای را در بودجه سال 1389 و سالهای آتی پیش‌بینی نماید.
10ـ در ارتباط با بدهی سنواتی کارخانه‌های چای یا تشکلهای مربوط به بانکهای عامل:
الف ـ کارخانه‌های چای یا تشکلهای مربوط که دارای بدهی سررسید شده و معوق به سیستم بانکی هستند، موظفند ظرف شش ماه از زمان ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نمایند.
ب ـ آن دسته از کارخانه‌ها و تشکلهایی که در مهلت مذکور در بند (الف) نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود با بانکهای عامل اقدام نمایند، مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد و پنجاه درصد بخشودگی سود تسهیلات براساس تصمیم مجامع بانکهای ذیربط خواهند بود.
ج ـ بانکهای عامل موظفند پس از انقضای مهلت مذکور در بند (الف) اقدام‌های قانونی لازم را به منظور وصول مطالبات خود از کارخانه‌ها و تشکلهایی که نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرده‌اند، به عمل آورند.





معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18908

تاریخ تصویب : 1388/11/4

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت صنایع -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.