آئین نامه اجرائی بند(الف ) ماده (50) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-بند(الف-)-ماده-(50)-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

آئین نامه اجرائی بند(الف ) ماده (50) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران


شماره 49013/ت 24226ه 1/10/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 24/7/1381 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت صنایع و معادن و وزارت کار وامور اجتماعی و به استناد بند(الف ) ماده (50) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه اجرائی بند مذکور را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- منظور از مناطق کمتر توسعه یافته در این آئین نامه مناطقی است که در جداول شماره یک و دو تصویبنامه شماره 25597/24836 مورخ 30/5/1380 هیات وزیران مشخص گردیده است .
ماده 2- منظور از حقوق و عوارض دولتی در این آئین نامه آن قسمت از حقوق و عوارضی است که توسط وزارتخانه ها وموسسات دولتی از اشخاص حقیقی یا حقوقی که اقدام به سرمایه گذاری در مناطق موضوع ماده (1) می نمایند، اخذ و به درآمد عمومی کشور واریز می شود.
ماده 3- در طول اجرای برنامه سوم ، اشخاص حقیقی و حقوقیی که در مناطق موضوع ماده (1) این آئین نامه اقدام به سرمایه گذاری می نمایند، به مدت پنج سال از زمان شروع بهره برداری ، ازپرداخت حقوق وعوارض بشرح پیوست معاف می باشند.
ماده 4- حقوق و عوارض دولتی دریافت شده از سرمایه گذاران مذکور از ابتدای سال 1379 تا تاریخ تصویب این آئین نامه اجرائی ، براساس ترتیباتی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اتخاذ می گردد، به سرمایه گذاران مسترد خواهد شد.
ماده 5- معافیت از عوارض موضوع ماده (3) این آئین نامه ، شامل واحدهای تولیدی یا خدماتی تاسیس شده قبل از آغاز سال 1379 نمی گردد.
تبصره 1- طرحهای توسعه سرمایه گذاری واحدهای مستقر در این مناطق که قبل از سال 1379 تاسیس شده اند، به شرط ایجاد اشتغال جدید و یا اخذ مجوز از دستگاههای ذیربط حسب مورد مشمول معافیت از عوراض و حقوق ماده (3) این آئین نامه خواهند بود.
تبصره 3- وزارتخانه های صادرکننده مجوز سرمایه گذاری جدید و اتحادیه های صنفی صادر کننده مجوز و صاحبان مشاغل خدمات وخدمات فنی موظفند گزارش اشتغال جدید ایجاد شده ناشی از این آئین نامه را به وزارت کار وامور اجتماعی هر سه ماه یکبار اعلام نمایند.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16848

تاریخ تصویب : 1381/07/24

تاریخ ابلاغ : 1381/10/07

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.