قانون پرداخت هزینه تحصیل فرزندان پرسنل نیروهای مسلح شاهنشاهی و مستخدمان وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی در خارج کشور

قانون-پرداخت-هزینه-تحصیل-فرزندان-پرسنل-نیروهای-مسلح-شاهنشاهی-و-مستخدمان-وزارتخانه-ها-و-موسسات-و-شرکتهای-دولتی-در-خارج-کشور

قانون پرداخت هزینه تحصیل فرزندان پرسنل نیروهای مسلح شاهنشاهی و مستخدمان وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی در خارج کشور


ماده 1 - هزینه تحصیل فرزندان پرسنل نیروهای مسلح شاهنشاهی که جهت انجام ماموریت ثابت و یا تحصیل به خارج از کشور اعزام می شوند در مدت ماموریت و حداکثر تا پایان دوره راهنمایی یا معادل آن از محل اعتبارات مصوب نیروهای مسلح شاهنشاهی پرداخت می شود.
تبصره - منظور از هزینه تحصیل شهریه و بهای کتاب و نوشت افزار و لباس متحدالشکل در صورت الزامی بودن برابر مقررات مرکز آموزشی می باشد.
ماده 2 - به آن عده از فرزندان پرسنل نیروهای مسلح شاهنشاهی که در خارج کشور تحصیل نمایند در صورتی که برای تحصیل در رشته هایی که از طرف نیروهای مسلح شاهنشاهی تعیین می شود، جهت خدمت در نیروهای مسلح شاهنشاهی تعهد بسپارند هزینه زیست و تحصیل آنان در خارج از کشور پرداخت خواهد شد. میزان این هزینه ها با توجه به مقتضیات و شرایط تحصیل در هر کشور و بنا به تناسب هزینه ای که نیروهای مسلح شاهنشاهی برای دانش آموزان و دانشجویان در داخل کشور می پردازد از محل اعتبارات نیروهای مسلح شاهنشاهی تامین و پرداخت خواهد شد.
تبصره - فرزندان پرسنل شهید و درگذشته و معلولین در راه انجام وظیفه نیز مشمول این ماده خواهند بود.
ماده 3 - هزینه تحصیل فرزندان مستخدمان وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی که به ماموریت ثابت یا ماموریت آموزشی یا مطالعاتی خارج از کشور اعزام می شوند در مدت ماموریت حداکثر تا پایان تحصیلات راهنمایی یا معادل آن به میزانی که همه ساله از طرف وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش با توجه به تبصره ماده یک این قانون تعیین خواهد شد از محل اعتبارات مصوب وزارتخانه یا موسسه یا شرکت دولتی مربوط پرداخت خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر سه ماده و دو تبصره پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در جلسه روز چهارشنبه 7/10/2536، در جلسه روز سه شنبه سیزدهم دی ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
نایب رییس مجلس شورای ملی - دکتر جواد سعید




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1356/10/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.