قانون اجازه تاسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت

قانون-اجازه-تاسیس-باشگاه-ورزشی-و-ورزشگاه-توسط-مردم-با-نظارت-دولت

قانون اجازه تاسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت


ماده واحده - به موجب این قانون سازمان تربیت بدنی ایران مجاز است برای متقاضیان واجد صلاحیت مجوز تاسیس ورزشگاه و پروانه فعالیت برای باشگاه های ورزشی مطابق ضوابط کارشناسی صادر و امکانات زیر را در صورت لزوم در اختیار آنها قرار دهد.
1 - سازمان تربیت بدنی می تواند با هماهنگی مراجع ذیربط زمینهای تحت تملک خود را جهت تاسیس ورزشگاه به افراد موضوع ماده واحده اجاره دهد.
2 - اراضی که به تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان اراضی شهری با کاربری ورزشی مشخص می شوند در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار می گیرد. در صورتی که زمین متعلق به دولت نباشد و سازمان مزبور امکان تملک آن را نداشته باشد اشخاص حقیقی یا حقوقی که اجازه تاسیس ورزشگاه یا پروانه فعالیت برای باشگاه را دارند با موافقت سازمان تربیت بدنی و جلب رضایت مالک می توانند زمین مزبور را تملک کنند.
تبصره 1 - در صورت تخلف موسسان باشگاههای ورزشی و ورزشگاهها از ضوابط و مقررات سازمان تربیت بدنی ، سازمان می تواند پروانه فعالیت باشگاهها و ورزشگاهها را به طور موقت یا دائم لغو کند. آیین نامه اجرایی این تبصره توسط سازمان ظرف مدت دو ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
تبصره 2 - سازمان مجاز است شرکتی برای تجهیز و نگهداری تاسیسات ساختمانهای ورزشی تاسیس نماید.
رئیس سازمان تربیت بدنی و وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگی سهام دولت را در شرکت مزبور به عهده داشته و اساسنامه شرکت توسط سازمان تربیت بدنی ظرف دو ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 3 - متقاضیان تاسیس باشگاه ورزشی باید متدین و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بوده و فاقد هر گونه سو سابقه سیاسی ، اعتقادی و اخلاقی باشند.
تبصره 4 - سازمان تربیت بدنی موظف است ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون آیین نامه اجرایی این قانون را جهت تصویب به هیات وزیران پیشنهاد نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ هیجدهم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 26/10/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1369/10/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.