قانون اصلاح قانون تامین هزینه خدمات قرنطینه ای کشور

قانون-اصلاح-قانون-تامین-هزینه-خدمات-قرنطینه-ای-کشور

قانون اصلاح قانون تامین هزینه خدمات قرنطینه ای کشور


ماده 1 - به وزارت بهداری اجازه داده می شود وجوهی به عنوان انجام خدمات قرنطینه ای به شرح زیر دریافت دارد:
الف - از تمام کشتیها اعم از ایرانی یا خارجی (باری ، مسافری و نفت کش ) که از بنادر خارجی به آبهای جمهوری اسلامی ایران وارد و در لنگرگاهها و بنادر ایران توقف می نمایند از هر کشتی برای هر سفر دریایی فقط یک بار در اولین بندر ایرانی وجوهی بر حسب ظرفیت غیر خالص کشتیها طبق جداولی که به تصویب هیات وزیران می رسد دریافت نماید.
ب - علاوه بر وجوه فوق برای اقدامات بهداشتی به منظور دفع جوندگان و صدور گواهینامه بین المللی برای کشتی هایی که فاقد گواهینامه بین المللی معتبر باشند بر حسب ظرفیت خالص ثبت شده کشتی ها وجوهی طبق جداولی که به تصویب هیات وزیران می رسد دریافت نماید.
تبصره - وجوه دریافتی از کشتی های خارجی با ارز بین المللی خواهد بود.
ماده 2 - در مورد وسائط نقلیه که حامل مسافر از نقاط آلوده به بیماریهای قرنطینه ای می باشند و از طریق مرزهای دریایی ، هوایی زمینی وارد
می شوند، در صورتی که به تشخیص وزارت بهداری لازم باشد، مسافر و سرنشینان آن وسیله در قرنطینه نگهداری شود از صاحبان آن وسائط نقلیه یا نمایندگان آنان مبلغی برابر با تعرفه درمانی وزارت بهداری (تخت روز) اخذ می شود.
ماده 3 - وجوهی که به موجب این قانون دریافت می شود و همچنین وجوهی که بر طبق قوانین دیگر برای هزینه های بهداشت و قرنطینه بنادر وصول می گردد به حساب خزانه داری کل واریز خواهد شد و معادل مبلغی که در سال قبل به حساب خزانه داری کل واریز شده است در بودجه سال بعد منظور و در اختیار وزارت بهداری قرار می گیرد تا برای توسعه برنامه بهداشتی روستاهای محروم و احیا توسعه پست های قرنطینه ای مصرف گردد.
ماده 4 - کشتیها و شناورهای متعلق به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پرداخت کلیه وجوه مندرج در این قانون معاف می باشند.
قانون فوق مشتمل بر چهار ماده و یک تبصره در جلسه روز سه شنبه دوازدهم مهر ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/7/1362 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/07/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

قانون-اصلاح-قانون-دریایی-ایران

قانون اصلاح قانون دریایی ایران

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.