قانون الزام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به معرفی مسئول فنی واجدالشرایط برای اداره داروخانه هایی که در مناطق محروم و جمعیت زیر پنجاه هزار نفر فاقد مسئول فنی می باشند

قانون-الزام-وزارت-بهداشت-،-درمان-و-آموزش-پزشکی-به-معرفی-مسئول-فنی-واجدالشرایط-برای-اداره-داروخانه-هایی-که-در-مناطق-محروم-و-جمعیت-زیر-پنجاه-هزار-نفر-فاقد-مسئول-فنی-می-باشند

قانون الزام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به معرفی مسئول فنی واجدالشرایط برای اداره داروخانه هایی که در مناطق محروم و جمعیت زیر پنجاه هزار نفر فاقد مسئول فنی می باشند


ماده واحده - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است به داروخانه هایی که دارای پروانه تاسیس بوده و در شهرها و بخش ها و مناطق محروم و نیازمند و همچنین شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر فاقد مسئول فنی می باشند، مسئول فنی واجدالشرایط معرفی نماید.
تبصره 1 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می تواند مسئولین فنی این گونه داروخانه ها را از طریق اعزام داروسازان مشمول طرح نیروی انسانی و همچنین دانشجویان دوره دکترای دانشکده های داروسازی کشور که یکصد و چهل واحد درسی خود را گذرانده باشند (معادل لیسانس ) تامین کند.
تبصره 2 - زمان خدمت این گونه دانشجویان یک سال بوده و این مدت جز خدمت نیروی انسانی آنان محسوب خواهد شد.
تبصره 3 - حقوق و مزایای مسئولین فنی معرفی شده طبق مقررات ماده 6 لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی خواهد بود که توسط موسس داروخانه پرداخت می گردد.
تبصره 4 - در بخش ها و نقاط محروم و نیازمند که حداقل یک پزشک ایرانی در مناطق فوق الذکر وجود داشته باشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجاز می باشد در صورت وجود داوطلب برای این مناطق اجازه تاسیس داروخانه داده و عنداللزوم طبق این قانون برای این گونه داروخانه ها مسئول فنی معرفی کند.
تبصره 5 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در صورت عدم معرفی مسئول فنی نمی تواند داروخانه های موضوع این قانون را تعطیل نماید.
تبصره 6 - آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/2/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/02/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.