قانون اصلاح قانون صندوق عمران مراتع مصوب 1349

قانون-اصلاح-قانون-صندوق-عمران-مراتع-مصوب-1349

قانون اصلاح قانون صندوق عمران مراتع مصوب 1349


ماده 1 - ماده یک قانون به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 1 - به منظور تهیه و تدارک و تولید و توزیع علوفه برای تامین خوراکدام و طیور و کمک به تولید مواد پروتئینی حیوانی و همچنین تنظیم بازار علوفه شرکت سهامی تهیه و تولید و توزیع علوفه که در این قانون اختصارا شرکت نامیده می شود تشکیل می گردد.
ماده 2 - مفاد ماده 2 به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 2 - شرکت مذکور وابسته به وزارت کشاورزی بوده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی می باشد که امور آن طبق این قانون و اساسنامه مربوط و مقررات قانون تجارت و شرکتهای دولتی اداره می شود.
ماده 3 - مفاد ماده 3 به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 3 - وزارت کشاورزی موظف است اساسنامه شرکت را ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند تا زمانی که اساسنامه مزبور به تصویب نرسیده باشد اساسنامه صندوق عمران مراتع به قوت خود باقی است .
ماده 4 - مواد 7 و 8 و 10 و 11 قانون صندوق عمران مراتع کلا حذف می گردد.
ماده 5 - ماده 9 قانون به شرح زیر اصلاح و به عنوان ماده 7 منظور می گردد:
"وزرای کشاورزی ، برنامه و بودجه ، امور اقتصادی و دارایی ، جهاد سازندگی و بازرگانی نمایندگان سهام در مجامع عمومی خواهند بود و ریاست مجمع عمومی را وزیر کشاورزی عهده دار خواهد بود."
ماده 6 - ماده 12 حذف و تکلیف آن در اساسنامه تعیین خواهد شد.
ماده 7 - کلیه عناوین "صندوق عمران مراتع " و "صندوق " به ترتیب به "شرکت سهامی تهیه و تولید و توزیع علوفه " و "شرکت " تبدیل و اصلاح می گردد.
ماده 8 - مستخدمین شرکت تابع مقررات استخدام شرکت های دولتی خواهند بود و نحوه تطبیق وضعیت استخدامی آنها با مقررات جدید در اساسنامه معین خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر هشت ماده در جلسه علنی روز پنجشنبه پنجم خرداد ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 12/3/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/03/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.