قانون تخلیه واحدهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی دیگر که در اختیار سایر دستگاهها، ارگانها، سازمانها و نهادها است و تحویل آن به وزارت آموزش و پرورش

قانون-تخلیه-واحدهای-آموزشی-وزارت-آموزش-و-پرورش-و-مراکز-آموزشی-دیگر-که-در-اختیار-سایر-دستگاهها،-ارگانها،-سازمانها-و-نهادها-است-و-تحویل-آن-به-وزارت-آموزش-و-پرورش

قانون تخلیه واحدهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی دیگر که در اختیار سایر دستگاهها، ارگانها، سازمانها و نهادها است و تحویل آن به وزارت آموزش و پرورش


ماده واحده - کلیه دستگاهها، سازمانها، نهادها، مقامات دولتی و اشخاص متفرقه که زمین و فضاهای آموزشی ، ساختمانهای اداری ، خانه های سازمانی ، خانه های پیش آهنگی سابق ، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، اردوگاهها و مجموعه های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش را در اختیار دارند موظفند ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون اماکن مذکور را تخلیه و تحویل وزارت آموزش و پرورش نمایند. در غیر این صورت بر حسب درخواست آموزش و پرورش دادسرای عمومی محل موظف است خارج از نوبت و به فوریت رسیدگی و اماکن مورد نظر را تخلیه و تحویل نماید.تخلف از این قانون در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی است .
تبصره 1 - اماکنی که بر اساس تبصره ماده 7 قانون تشکیل وزارت جهاد سازندگی مصوب 8/9/1362 مجلس شورای اسلامی به تصرف و مالکیت جهاد سازندگی درآمده از این قانون مستثنی می باشد.
تبصره 2 - در مواردی که آموزش و پرورش زمین و فضاهای مورد بحث را با عقدی از عقود لازم در اختیار اشخاص یا موسسات خصوصی قرار داده است طبق مفاد قرارداد عمل می نماید.
تبصره 3 - در استانها و شهرستانها بنا بر تشخیص شورای تامین استان یا شهرستان که مدیر کل و یا رئیس آموزش و پرورش در آن شرکت می نماید تا رفع نیاز همچنان در اختیار سپاه باقی می ماند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیستم آذر ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شوری اسلامی تصویب و در تاریخ 30/9/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/09/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.