قانون اصلاح ماده 106 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

قانون-اصلاح-ماده-106-آیین-نامه-داخلی-مجلس-شورای-اسلامی

قانون اصلاح ماده 106 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی


ماده واحده - ماده 106 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل اصلاح می گردد:
ماده 106 -
الف - به منظور رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی لازم بین کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی کمیسیونی مرکب از اعضا ذیل تشکیل می گردد:
1 - کلیه اعضا کمیسیون امور برنامه و بودجه .
2 - یک نفر از هر یک از کمیسیون های مجلس به انتخاب همان کمیسیون (به غیر از کمیسیون های تدوین آیین نامه ، تحقیق و قوانین قبل از انقلاب ).
ب - لایحه بودجه کل کشور یک شوری خواهد بود و ترتیب رسیدگی به شرح ذیل می باشد:
1 - نمایندگان مجلس از زمان تقدیم لایحه بودجه و پیوست ها توسط دولت و توزیع آن تا مدت ده روز می توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی مجلس تقدیم نمایند.
2 - کمیسیون های تخصصی موظفند حداکثر تا ده روز پس از پایان مهلت اخذ پیشنهادهای نمایندگان ، گزارش خود را به کمیسیون اصلی تقدیم نمایند.
3 - کمیسیون اصلی موظف است حداکثر ظرف مدت پانزده روز ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون های تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.
4 - در جلسه علنی پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به تصویب خواهد رسید و پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره ها و ردیف ها رسیدگی می گردد.
تبصره 1 - در جلسه علنی تنها پیشنهادهایی که توسط نمایندگان و کمیسیون ها در زمان مقرر دریافت و به چاپ رسیده است مشروط به عدم مغایرت با قانون برنامه قابل طرح می باشد.
تبصره 2 - نحوه رسیدگی به چند دوازدهم ، متمم و اصلاحیه های بودجه و سایر مواردی که در این ماده پیش بینی نشده است طبق مقررات معمول در آیین نامه خواهد بود.
تبصره 3 - این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است . قانون فوق مشتمل بر ماده واحده (شامل اصلاح یک ماده ) در جلسه روز چهارشنبه نوزدهم مهر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 3/8/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/07/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.