قانون اصلاح ماده 35 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

قانون-اصلاح-ماده-35-آیین-نامه-داخلی-مجلس-شورای-اسلامی

قانون اصلاح ماده 35 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی



ماده واحده - ماده 35 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 35 - هیات رییسه پس از دریافت گزارش بدوی شعب درباره نامزدهای کمیسیونهای مجلس این گزارش را تکثیر و در میان نمایندگان توزیع می نماید. 48 ساعت پس از این توزیع مجددا شعبه تشکیل جلسه می دهند و با توجه به گزارش منتشر شده و بررسی همه اولویتها دوباره نامزدهای خود را برای هر کمیسیون انتخاب و به هیات رییسه گزارش می نمایند. در صورتی که تعداد افراد معرفی شده از طرف شعب برای هر کمیسیون بیش از تعداد لازم باشد مجموع افراد معرفی شده برای هر کمیسیون با دعوت یکی از افراد هیات رییسه تشکیل جلسه می دهند تا در مورد افراد مورد نیاز در کمیسیون به توافق برسند. در صورتی که توافق لازم به عمل نیاید افراد مورد نیاز هر کمیسیون در جلسه ای با شرکت روسای شعب و هیات رییسه با رعایت اولویتهایی مانند تخصص ، تجربه ، و سابقه عضویت در آن کمیسیون و با رای اکثریت تعیین خواهند شد.
تبصره 1 - هر یک از اعضای هیات رییسه و روسای شعب که داوطلب عضویت در کمیسیونی هستند حق شرکت در جلسه مشترک و دادن رای ، در جلسه مربوط به خود را ندارند.
تبصره 2 - بین افرادی که رای مساوی آورده و احتساب آنان به عنوان اعضا کمیسیون ها باعث افزایش سقف کمیسیون می شود قرعه کشی انجام می گیرد.
تبصره 3 - افرادی که طبق ماده مذکور برای کمیسیون اول مورد نظر خود انتخاب نشوند در کمیسیون دوم مورد تقاضای خود در صورتی که از متقاضیان اولویت درجه اول تکمیل نشده باشد قرار داده خواهند شد. اگر در این مرحله نیز تعداد افراد بیش از تعداد لازم کمیسیون باشد مجددا با رعایت اولویتهای فوق الذکر و با رای اکثریت هیات رییسه و روسای شعب برای کمیسیون دوم انتخاب می شوند و کسانی که در این مرحله نیز برای کمیسیون دوم مورد تقاضا انتخاب نشوند به تشخیص اکثریت اعضا جلسه مشترک فوق الذکر برای یکی از کمیسیونهای دیگر مجلس تعیین می گردند.
تبصره 4 - این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه روز سه شنبه بیست و ششم خرداد ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 27/3/1371 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری


نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/03/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.