قانون اصلاح مواد 53 و 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

قانون-اصلاح-مواد-53-و-56-قانون-انتخابات-مجلس-شورای-اسلامی

قانون اصلاح مواد 53 و 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی


ماده 1 - در ماده 53 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاحات ذیل صورت می گیرد:
از متن ماده 53 عبارت "فهرست اسامی نامزدهای تایید شده " و کلمه "آگهی " حذف و کلمه "نظر (تایید یا رد)" و عبارت "به داوطلبان ابلاغ " جایگزین آنها می گردد، همچنین در تبصره 1 این ماده کلمه "انتشار آگهی " حذف و کلمه "ابلاغ به داوطلب " جایگزین و در تبصره 2 کلمه "نهایی " حذف و کلمه "عمومی " جایگزین می گردد.
ماده 2 - ماده 56 قانون فوق به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 56 - مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه داوطلبین تایید شده
موضوع ماده 52 و تبصره های 1 و 2 ماده 53 این قانون یکسان بوده و 8 روز قبل از روز اخذ رای (مرحله اول و دوم ) آغاز و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه خواهد داشت .
تبصره 1 - رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.
تبصره 2 - ائمه جمعه ، مسئولین کلیه دستگاههای اجرایی و نهادهای انقلاب (مدیران کل ، مدیران عامل ، روسا، فرماندهان نظامی و انتظامی و سرپرستان و معاونین آنها) و قضایی (روسای دادگستری ، حکام شرع ، دادستانها، دادیارها، بازپرسها) هر استان و شهرستان و بخش حق ندارند در استان ، شهرستان و بخش مربوطه به هیچ طریق له یا علیه نامزد یا نامزدهای نمایندگی مجلس و احزاب و جمعیتها و گروههای سیاسی معرفی کننده آنان تبلیغ نمایند. تخلف از مفاد این تبصره جرم محسوب گردیده و متخلف به مجازات مقرر در ماده 77 محکوم خواهد شد.
ماده 3 - این قانون از تاریخ تصویب لازم الاجرا بوده و تمام و یا آن قسمت از قوانین مغایر با این قانون لغو و بلااثر می گردد.
قانون فوق مشتمل بر سه ماده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و هشتم آبان ماه یک هزار و سیصد و هفتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6/9/1370 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 13626

تاریخ تصویب : 1370/08/28

تاریخ ابلاغ : 1370/09/25

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.