تصویبنامه در خصوص ترخیص کالایی که براساس مصوبات هیات وزیران ورود آن ممنوع شده است

تصویبنامه-در-خصوص-ترخیص-کالایی-که-براساس-مصوبات-هیات-وزیران-ورود-آن-ممنوع-شده-است

تصویبنامه در خصوص ترخیص کالایی که براساس مصوبات هیات وزیران ورود آن ممنوع شده است


شماره 3533 /ت 14085 هـ 28 /3 /1374

وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه 21/3/1374 بنا به پیشنهاد شماره 7725 /100 مورخ 12/5/1373 وزارت بازرگانی و به استناد تبصره (2)ماده (2) قانون مقررات صادرات و واردات ـ مصوب 1373 ـ تصویب نمود.
ماده 1 ـ در مواردی که ورود کالایی براساس مصوبات هیات وزیران ممنوع شده است با رعایت سایر این تصویبنامه قابل ورود و ترخیص خواهد بود .
ماده 2 ـ ورود مواد اولیه ، قطعات و لوازم یدکی و لوازم فنی مورد نیاز صنایع کشور که به نام واحدهای تولیدی وارد می شود . به شرط آنکه از نظر کیفیت و کمیت در حد نیاز صنایع در داخل تولید نشود با تقاضای وزارتخانه تولیدی ذی ربط و همچنین کالاهای مورد نیاز مبرم وزارتخانه و سازمان های دولتی در مواردی که مشمول تعرفه های ممنوع می باشد با تشخیص و موافقت کمیسیون موضوع ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون اجرایی مقررات صادرات و واردات مجاز است .
تبصره ـ کالاهای مستعمل مربوط به دفاتر نمایندگی وزارتخانه و سازمان های دولتی در خارج از کشور که تعطیل می شوند در صورتی که مشمول تعرفه های ممنوع باشد با موافقت کمیسیون مذکور قابل ترخیص خواهد بود .
ماده 3 ـ ورود کالاهای ممنوعی که به عنوان نمونه ، مورد نیاز واحد های تولیدی و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی باشد در حدی که نمونه تلقی شود با تشخیص و موافقت وزارتخانه ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
ماده 4 ـ ورود قسمتها و متفرعات کالای قابل ورود چنانچه تحت تعرفه ممنوع طبقه بندی شود مشروط بر اینکه قسمت ها یا قطعات ممنوع مذکور همراه کالای اصلی ، مساوی یا متناسب با تعداد کالای وارده باشد در مورد واحدهای تولیدی با تشخیص و موافقت وزارتخانه تولیدی ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
ماده 5 ـ مواد غذایی مورد نیاز کارکنان خارجی پیمانکار وزارتخانه ها و سازمان های دولتی ، متناسب با میزان مصرف آنها ، با موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14652

تاریخ تصویب : 1374/03/21

تاریخ ابلاغ : 1374/04/06

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.