آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبارات ردیف 105005کمیته انقلاب اسلامی

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-مصرف-اعتبارات-ردیف-105005کمیته-انقلاب-اسلامی

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبارات ردیف 105005کمیته انقلاب اسلامی

شماره 4920/ت 86 20/2/1366

وزارت کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366 بنا به پیشنهاد وزارت کشور وتایید وزارتین برنامه و بودجه و امور اقتصادی و دارایی ، آیین نامه نحوه مصرف اعتبارات کمیته انقلاب اسلامی موضوع بند 35 تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ اعتبار ردیف 105005قانون بودجه سال 1366 برای پرداخت هزینه های پرسنلی ، اداری و سایر هزینه های مربوط به کمیته انقلاب اسلامی با رعایت مفاد قانون مزبور محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند و این آیین نامه براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی می باشد.
ماده 2ـ اعتبارات سهمی واحدهای تابعه کمیته انقلاب اسلامی ایران از محل ردیف فوق با توجه به نیازمندیهای مربوط توسط کمیته به تفکیک تعیین و پس از تصویب معاونت طرح برنامه ریزی فرماندهی کل به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.
ماده 3ـ مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ایران به پیشنهاد معاونت اداری و مالی و توسط فرماندهی کل منصوب شده و مسؤلیت درخواست وجه ، پرداخت هزینه ها ، نگهداری حسابها ، حفظ اسناد و مدارک مالی و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال کمیته انقلاب اسلامی ایران و واحدهای تابعه در سطوح کشور را عهده دار می باشد.
تبصره ـ مسؤلین امور مالی واحدهای تابعه کمیته انقلاب اسلامی ایران در مرکز استان و شهرستان با پیشنهاد مسؤل یا فرمانده واحد مربوطه و حکم معاونت اداری و مالی فرماندهی کل منصوب می شوند و عهده دار مسؤلیتهای مندرج در این ماده ابوابجمعی خود می باشند.
ماده 4ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه به تدریج و برحسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل ردیف 105005قانون بودجه سال 1366 براساس دستور فرماندهی کل کمیته و درخواست وجه مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ایران که باید قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد ، توسط خزانه به حساب کمیته انقلاب اسلامی ایران که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده واریز خواهدشد.
برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی ایران یا معاونت اداری و مالی فرماندهی کل و مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ایران مجاز می باشد.
ماده 5ـ کمیته انقلاب اسلامی ایران مکلف است برای پرداخت هزینه های استانها و سایر واحدهای تابعه خود نزد یکی از شعب بانک ملی محل حساب بانکی افتتاح نماید.
ماده 6ـ مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ایران به تشخیص فرماندهی کل تنخواه گردان مناسبی که حداکثر 30% اعتبار سهمی ابلاغ شده واحد مربوطه موضوع ماده 2 این آیین نامه تجاوز نکند به حساب بانکی مذکور واریز نماید.
برداشت از حساب مذکور با امضاء مشترک مسؤل امور مالی و مسؤل یا فرمانده واحدمربوطه مجاز می باشد، پرداختهای بعدی در حدود اعتبارات ابلاغی در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
ماده 7ـ مسؤلیت تشخیص ، تعهد ، تسجیل و صدور حواله به عهده فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی ایران یا مقامات مجاز از طرف ایشان خواهد بود.
ماده 8ـ اسناد هزینه های انجام شده از محل اعتبارموضوع ایم آیین نامه باید برحسب مورد متضمن مراتب و مدارک مندرج در بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند باشد.
ماده 9ـ مسؤلین امور مالی موظفند اسناد هزینه های انجام شده هرماه را که به امضاء مسؤل یا فرماندهی آن واحد و مسؤل مالی مربوطه رسیده باشد همراه با اصل مدارک و نماینده اسناد هزینه ( فهرست خلاصه هزینه های انجام شده ) جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به مدبریت امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ارسال دارند تا پس از رسیدگیهای لازم و تایید مقامات در مرکز به هزینه قطعی منظور گردد.
تبصره 1ـ در مورد کمیته هایی که به علت بعد مسافت یا مسایلی به تشخیص مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی ایران امکان تنظیم و ارایه و ارسال اسناد در موعد مقرر در این ماده وجود نداشته باشد مدت مذکور حداکثر یک ماه خواهد بود.
تبصره ـ مقامات مجاز از جهت تایید اسناد هزینه قطعی کمیته انقلاب اسلامی ایران فرماندهی کل یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی کمیته انقلاب اسلامی یاران می باشند.
ماده 10ـ نحوه تنظیم و نگهداری حسابهای موضوع این آیین نامه با رعایت بند ز قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستد ، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین و اعلام خواهد گردید.
ماده 11ـ نصاب و نحوه انجام معاملات با رعایت بند د قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند خواهد بود.
ماده 12ـ کلیه اموالی که از محل اعتبار موضوع این آیین نامه خریداری می شود اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 13ـ کلیه وجوه مصرف نشده اعتبار موضوع این آیین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367 به حساب خزانه واریز گردد.
ماده 14ـ میزان پیش پرداخت و تنخواه گردان وسپرده حسن انجام کار با رعایت بند هـ قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی می باشد.
ماده 15ـ کمیته انقلاب اسلامی ایران موظف است فهرست هزینه های عملیات انجام شده از محل اعتبار موضوع این آیین نامه را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یک بار از طریق نخست وزیری به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوطه مجلس شورای اسلامی ارسال نماید .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12295

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/27

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.