آئین نامه های اجرائی 1و2و4 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366

آئین-نامه-های-اجرائی-1و2و4-بند-الف-تبصره-26-قانون-بودجه-سال-1366

آئین نامه های اجرائی 1و2و4 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366


شماره 6670/ت 217 4/4/1366

وزارت دفاع
هیات وزیران در جلسه مورخ 17/3/136 بنا به پیشنهاد شماره 9/7/07/202/66/م مورخ 8/2/1366وزارت دفاع و تایید شماره 24/2077/3209مورخ 19/2/1366 وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین نامه اجرایی جزء 1و2و4 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 را به شرح زیر تصویب نمودند:

(الف ـ آیین نامه اجرایی جزء 1 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 کل کشور)
ماده 1ـ عواید موضوع جزء 1 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 عبارتست از :
الف ـ فروش ضایعات غیر قابل مصرف جیره غذایی پرسنل شامل نان خشک و چربی اضافی گوشت و غذا و حلب و گونی و کارتون خالی از هر قبیل .
ب ـ روغن سوخته و ضایعات غیر قابل استفاده از سرویس وسایل نقلیه موتوری و قوطی و حلب و بشکه های خالی غیر قابل مصرفه مربوطه .
پ ـ فضولات پادگانی از قبیل پهن و فضله کبوتران و سایر فضولات حیوانی .
ت ـ درآمدهایی که طبق مقررات مربوطه از فعالیتهای رفاهی از قبیل آرایشگاه و بوفه و باشگاه و خیاط خانه و سینما و عکاسخانه و خشک شویی و مهمانسرا و اردوگاههای استراحت ودکاکین عاید می گردد.
ماده 2ـ عواید موضوع ماده 1 این آیین نامه به حسابهایی که بنا به تقاضای وزارت دفاع توسط خزانه به همین منظور افتتاح شده و یا می شودواریز خواهد شد.
حسابهای مذکور غیر قابل برداشت بوده و موجودی آن در پانزدهم و پایان هر ماه به حساب تمرکز وجوه خزانه که به همین منظور توسط خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا می شود منتقل خواهد شدتا به ترتیبی که خزانه معین می کند به حساب درآمد عمومی واریز گردد.
ماده 3ـ اعتبار موضوع این آیین نامه حداکثر تا میزان 50% وجوه واریز شده به حساب تمرکز وجوه خزانه موضوع ماده 2 این آیین نامه وسقف اعتبار جزء 1 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 بنا به پیشنهاد وزیر دفاع و اعلام نظر وزارت برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران ار اعتبار ردیف 503001 قانون بودجه سال جاری تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ماده 4ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه از محل اعتبار موضوع ماده 3 با درخواست وجه ذیحساب وزارت دفاع به حسابی که به همین منظور از طرف خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد. استفاده از حساب مذکور با امضای مشترک وزیر دفاع یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب وزارت مذکور مجاز می باشد.
ماده 5ـ سهمیه نیروها ، یگانها ، پایگاهها و پادگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از محل اعتبار موضوع این آیین نامه با توجه به وجود واریزی آنها به حساب تمرکز وجوه خزانه بنا به پیشنهاد ستاد مشترک و موافقت وزیر دفاع تعیین و به حساب داراییهای مربوطه واریز خواهدشد.
ماده 6ـ اعتبار موضوع این آیین نامه جهت کمک به پرسنل وظیفه بی بضاعت یا پرسنل وظیفه ای که ترخیص می گردند و بضاعت تهیه لباس را ندارند و نیز جهت تامین سایر هزینه های ضرورری و اجتناب ناپذیر در رابطه با نگهداری و راه اندازی منابع درآمدی موضوع این آییننامه به تشخیص وزیر یا مقام مجاز از طرف ایشان با رعایت مقررات مربوط به تبصره 7 قانون بودجه سال 1366 قابل مصرف خواهد بود.
تبصره ـ حداکثر کمک موضوع این ماده به هر یک از افراد مشمول این ماده معادل 40000ریال خواهد بود.
(ب : آیین نامه جزء بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 کل کشور)
( ماده 1ـکلیه درآمدهای حاصل از فروش محصولات کشاورزی و دامپروری ماشی از فعالیتهای مذکور توسط ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سه گانه به حسابهایی که بنا به تقاضای وزارت دفاع به همین منظور توسط خزانه افتتاح شده و یا می شود واریز خواهد شد.
حسابهای مذکور غیر قابل برداشت بوده و موجودی آنها در پانزدهم و پایان هر ماه به حساب تمرکز وجوه خزانه که به همین منظور توسط خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا می شود منتقل خواهد شد تا به ترتیبی که خزانه تعیین می کند به حساب درآمدهای عمومی واریز گردد.
ماده 2ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آئین نامه حداکثر معادل 40% وجوه واریز شده به حساب تمرکز وجوه موضوع ماده 1 این آیین نامه و سقف اعتبار جزء 2 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 کل کشور بنا به پیشنهاد وزیر دفاع و اعلام نظر وزارت برنامه و بودجه تصویب هیئت وزیران از محل اعتبار ردیف 503001 قانون بودجه سال جاری تعیین و ابلاغ خواهد شد تا با رعایت مفاد این آئین نامه بر اساس موافقت نامه متبادله برنامه وبودجه و مقررات مربوط به تبصره 7 قانون بودجه سال 1366 هزینه نماید .
ماده 3ـ سهمیه ستاد مشترک و نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی از محل اعتبار موضوع این آیین نامه با توجه به لیست وجوه واریز شده به خزانه بنا به پیشنهاد ستاد مشترک و مواققت وزیر دفاع تعیین و واگزیر می گردد .
ماده 4ـ اعتبارات دریافتنی موضوع این آئین نامه به مصرف خرید بذر کود ، سم و سایر داروها و وسایل مورد لزوم کشاورزی و دامپروری ، پرورش ماهی ، زنبوداری و همچنین خرید طیور و دام ، نهال و قلمه ، وسایل و ابراز کشاورزی و قطعات ماشین آلات کشاورزی و دامپروری ، تراکتور ، موتور پمپ و هزینه های حفر چاه و خدمات مانند تسطیح زمین ، شخم و تعمیرات وسایل و ادوات کشاورزی و دامپروری و کشت و برداشت خواهد رسید .
ماده 5ـ نحوه مشارکت پرسنل در فعالیتهای کشاورزی بنحوی خواهد بود که موجبات کاهش توان رزمی را فراهم ننمود و حتی الامکان این امر عام المنفعه با شرکت پرسنل مشروحه زیر انجام خواهد شد :
الف ـ پرسنل سازمانی معاونتهای جهاد خودکفائی نیروها .
ب ـ در صورتی ضرورت در ساعات خدمت و غیر خدمت از پرسنل غیر سازمانی بصورت جهادی بنحویکه به وظیفه اصلی آن لطمه ای وارد نیاورد .
(ج: آئین نامه اجرائی جزء 4 بند «الف» تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 کل کشور )
ماده 1ـ کلیه درآمدهای حاصل از ارائه خدمات درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی ارتش و وزارت دفاع به اشخاص دیگر ( علاوه بر پرسنل وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران ) در مواردیکه امکانات بیمارستانها و مراکز درمانی ارتش و وزارت دفاع بیش از نیازهای درمانی پرسنل می باشد به حساب هائی که بنا به تقاضای و وزارت دفاع به همین منظور توسط خزانه افتتاح شده و یا می شود واریز خواهد شد .
حسابهای مذکور غیر قابل برداشت بوده و موجودی آنها در پانزدهم و پایان هر ماه بع حساب تمرکز وجوه خزانه که به همین منظور توسط خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا می شود منتقل خواهد شد تا به ترتیبی که خزانه تعیین می کند به حساب درآمد عمومی واریز گردد .
ماده 2ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آئین نامه معادل 80% وجوه واریز شده به حساب تمرکز وجوه موضوع ماده 1 این آئین نامه بنا به پیشنهاد وزیر دفاع و اعلام نظر وزارت برنامه وبودجه و تصویب هیئت وزیران از محل اعتبار ردیف 503001قانون بودجه سال جاری تعیین و با درخواست وجه ذیحساب وزارت دفاع به حسابهائی که به همین منظور از طرف خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا می شود واریز خواهد شد . استفاده از حساب مذکور با امضای مشترک وزیر دفاع یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب وزارت مذکور مجاز می باشد . وجوه مذکور با رعایت مفاد این آئین نامه بر اساس موافقت نامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه و مقررات مربوط به تبصره 7 قانون بودجه سال 1366 هزینه خواهد شد .
ماده 3ـ سهمیه وزارت دفاع و نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی از محل اعتبار موضوع این آئین نامه به نسبت لیست وجوه واریز شده به خزانه بنا به پیشنهاد ستاد مشترک و موافقا وزیر دفاع تعیین و واگزیر می گردد تا توسط نیروها به بیمارستانها و مراکز درمانی مزبور واکزار گردد .
ماده 4ـ اعتبارات دریافتنی موضوع این آئین نامه قابل مصرف در موارد زیر خواهد بود :
الف ـ هزینه های پرسنل شامل :
1 ـ جبران خدمات پزشکی و درمانی کادر درمانی ارتش در قبال انجام خدمات اضافی در رابطه با درآمد های موضوع این آئین نامه حداکثر برابر 70% تعرفه های درمانی مصوب به تشخیص رئیس واحد درمانی مربوطه .
2ـ حق الزحمه پزشکان که بر حسب ضرورت از خارج کادر ارتش دعوت می گردند .
ب ـ خرید دارو و موارد مصرفی درمانی .
پ ـ خرید وسایل و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی .
ماده 5ـ از تاریخ تصویب این آئین نامه مصوبه مورخ 5/1/1366 در مورد آئین نامه اجرائی ردیف 1 بند لف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 و آئین نامه اجرائی ردیف 2 بند الف تبصره 26 قانون بودجه سال 1366 کل کشور که طی شماره های 2370/ت 30 مورخ 31/1/1366 و 2366ت 27 مورخ 31/1/1366 ابلاغ گردیده است کان لم یکن تلقی می گردد .
نخست وزیر ـ میر حسن موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12333

تاریخ تصویب : 1366/03/17

تاریخ ابلاغ : 1366/04/11

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.