آئین نامه شرایط واگذاری زمین به آسیب دیدگان از جریان سیل کشور

آئین-نامه-شرایط-واگذاری-زمین-به-آسیب-دیدگان-از-جریان-سیل-کشور

آئین نامه شرایط واگذاری زمین به آسیب دیدگان از جریان سیل کشور

شماره 79928/ت 665 29/8/1366

وزارت مسکن و شهرسازی
هیات وزیران در جلسه مورخ 8/7/66 بنا به پیشنهاد ستاد ویژه بازسازی مناطق سیلزده کل کشور و تلفنگرام شماره 9671 مورخ 19/6/66 وزارت مسکن و شهرسازی و تاییدیه وزیر کشور آئین نامه شرایط واگذاری زمین به آسیب دیدگان از جریان سیل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ سازمان زمین شهری مکلف می باشد به اشخاصیکه زمین و یا واحد مسکونی متعلق به انها در حریم مسیلهای شهری مناطق سیلزده قرار گرفته یا بگیرد وفاقد زمین شهری یا واحد مسکونی دیگر باشد با اولویت زمین معوض واگذار نماید.
ماده 2ـ شهرداریها مکلف می باشند حداکثر ظرف مدت سه ماه عرصه خانه ها و اراضی مذکور را براساس قیمت منطقه ای و مستحدثات واقع در آن را به بهای عادله طبق نظر کارشناس خریداری و پس از تنظیم سند انتقال بنام شهرداری محل مراتب را ضمن معرفی منتقل علیه به سازمان زمین شهری اعلام نمایند. افرادی که زمین و یا واحد مسکونی انها به تایید شهرداری محل قابل احداث بنا و یا بازسازی است شرط دریافت زمین معوض را نداشته و صرفا از سایر امتیازاتی که در این آئین نامه مقرر شده استفاده می نمایند.
ماده 3ـ چنانچه در زمان جاری شدن سیل واحد مسکونی مورد بحث در اجازه یا در اختیار افراد ثالث بوده و نامبردگان علاوه بر نداشتن واحد مسکونی و یا زمین شهری سایر شرایط برای دریافت زمین طبق ضوابط واگذاری انفرادی سازمان زمین را داشته باشند قطعه زمینی توسط سازمان مذکور ( با اولویت ) جهت احداث مسکن واگذار می گردد. در صورتیکه محقق گردد خانواده های مورد بحث بعضا از سابقه سنوات در محل و یا از لحاظ تعداد عائله تحت تفکل فاقد شرایط لازم برای گزینش هستند در آن صورت زمین به صورت مشاعی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .
در شهر تهران واگذاری قطعه زمین مفروز به خوانواده های آسیب دیده از سیل طبق روشی خواهد بود که در مورد سایر متقاضیان کثیر العائله در شهر تهران انجام می پذیرد.
ماده 4ـ از افراد مشمول این آئین نامه وجوه مربوط به اجرای تبصره 46 قانون بودجه سال 1364 در شهرهای مربوطه دریافت نمی گردد، به علاوه در صورتیکه بر اساس تحقیق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعلام ستاد بازسازی مناطق سیلزده استان محرز شود تمام و یا برخی از افراد مشمول بند 3 بنیه و تونائی مالی لازم را ندارند بهای واگذاری زمین به آنان به پیشنهاد ستاد مزبور و تایید وزیر مسکن و شهرسازی معین خواهد شد.
ماده5ـ وزارت بازرگانی نیز بطور خارج از نوبت مصالح ساختمانی موردنیاز افراد موضوع این ائین نامه را باهماهنگی ستاد ویژه بازسازی مناطق سیل زده کل کشور تامین و از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اختیار افراد مزبور خواهد داشت .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12569

تاریخ تصویب : 1366/07/08

تاریخ ابلاغ : 1367/02/04

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.