سلام با تشکر ایا درقانون ارتقاء بهروری اشاره شده است که شامل پرسنل درمانی فیکس شب نمی شود با تشکر
با سلام نظر به اظهارات مورخ 20 اردیبهشت 1391 رئیس کل سازمان نظام پرستاری محلی برای اجرا نشدن قانون برای شما وجود ندارد((در یزد پرستاران شبکار اعلام کردند که به آنها گفته اند که چون پرستار فیکس شیفت شب هستند، مزایای قانون ارتقای بهره وری به آنان تعلق نمی گیرد که این حرف بسیار عجیب و غریبی است، حتماً دانشگاه علوم پزشکی یزد باید این دیدگاه غلط را اصلاح کند و معوقه پرستاران را از مهر ۹۰ به آنان پرداخت کند و اگر بیش از این تأخیر کنند، برای آنان بار حقوقی دارد و باید جوابگو باشند.)) موادی از قانون که می تواند به شما کمک کند به شرح ذیل می باشد: آییننامه اجرایی قانون ارتقاء بهرهوری کارکنان بالینی نظام سلامت ماده1ـ شاغلین بالینی به کارکنان رسته بهداشتی، درمانی اطلاق میشود که در بیمارستانها و مراکز درمانی شبانهروزی دولیت (کشوری و لشکری) و غیردولتی به بیماران بستری به صورت مستقیم ارایه خدمت میدهند و شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، ماماها، پزشکان، کاردانها و کارشناسان اتاق عمل، کاردانها و کارشناسان هوشبری و شاغلین رشته شغلی فوریتهای پزشکی میباشند. ماده2ـ میزان ساعت کار کارکنان (44) ساعت در هفته میباشد و با توجه به صعوبت کار، سابقه خدمت و کار در نوبت کاریهای غیرمتعارف، بر طبق دستورالعملی که به تفکیک مشاغل و نوع فعالیت توسط وزارتخانههای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعیین و ابلاغ میگردد، حداکثر تا هشت ساعت در هفته تقلیل مییابد. این دستورالعمل در بخشهای دولتی (کشوری و لشکری) و غیردولتی لازمالاجرا خواهدبود. ماده3ـ کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی و سوختگی موضوع ماده(1) این آییننامه و همچنین کارشناسان امور روانی، مددیاران و کاردرمانگران این بیمارستانها، علاوه بر مرخصی استحقاقی سالیانه، حداکثر تا یک ماه از مرخصی کار در محیطهای غیرمتعارف استفاده خواهندنمود. این مرخصی قابل خرید یا ذخیره نمیباشد. تبصره ـ کارکنان بالینی نیز که در بخشهای روانی و سوختگی بیمارستانهای عمومی به طور مستمر اشتغال داشته باشند مشمول مفاد این ماده خواهندبود. ماده4ـ مشاغل کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی و سوختگی و مشمولین موضوع ماده (16) قانون سازمان نظام پرستاری شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی ازجمله مشاغل سخت و زیانآور محسوب میشوند. ماده5 ـ ساعات کار کارکنان بالینی در بخشهای دولتی و غیردولتی در نوبتهای شب و ایام تعطیل با ضریب (5/1) محاسبه میگردد. مشمولین این ماده اجازه کار بیش از دوازده ساعت متوالی را نداشته و میتوانند در صورت نیاز، ماهانه حداکثر (80) ساعت براساس دستورالعمل ماده (2) این آییننامه با توافق کارفرما اضافهکاری انجام دهند. با اعمال این ضرایب هیچیک از کارکنان مجاز به صرف زمان جهت خوابیدن در طی شیفتهای شب و ایام تعطیل نمیباشند. تبصره ـ در تعویض نوبتهای کاری، یکساعت صرف تغییر و تحول امور جاری بخش و بیماران بستری میگردد. ماده6 ـ روش پرداخت حقوق و مزایای شاغلین خدمت در بخشهای دولتی و غیردولتی در واحدهای مصرح در ماده (1) این آییننامه ترکیبی از دو روش ثابت و مبتنی بر عملکرد میباشد. پرداخت در روش ثابت، براساس قوانین و ضوابط موردعمل در بخشهای مذکور و پرداخت در روش مبتنی بر عملکرد تا تعیین نرخ تعرفههای خدمات، در بخش دولتی براساس طرح نظام نوین بیمارستانها و در بخش غیردولتی طبق روال حاکم خواهدبود. ماده7ـ مزایای این آییننامه فقط شامل شاغلینی است که در یکی از بخشهای دولتی یا غیردولتی به کار بالینی در رشته شغلی مرتبط اشتغال دارند. مشمولین این آییننامه موظف به ارایه تعهدنامهای که طی آن فرد، متعهد به انجام خدمت در یک بخش میشود، میباشند. متن تعهدنامه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و ابلاغ خواهدشد. ماده8 ـ اعتبارات ناشی از اجرای قانون ارتقاء بهرهوری کارکنان بالینی نظام سلامت، همه ساله پیشبینی و در بودجه عمومی دستگاههای ذیربط منظور خواهدشد. ماده9ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییسجمهور موظف است کمبود نیروی انسانی ناشی از اجرای این قانون را که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام میشود در قالب مجوز استخدامی طبق ماده (51) قانون مدیریت خدمات کشوری در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پیشبینی نماید. معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی قانون ارتقاء بهرهوری کارکنان بالینی نظام سلامت ماده واحده ـ به منظور کارآیی و اثربخشی سرمایههای انسانی نظام سلامت شامل شاغلین بالینی رسته بهداشتی، درمانی در بخشهای دولتی (کشوری و لشکری) و غیردولتی: 1ـ ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به صعویت کار، سابقه خدمت و کار در نوبتکاریهای غیرمتعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت تقلیل مییابد. 2ـ کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی و سوختگی و مشمولین موضوع ماده (16) قانون سازمان نظام پرستاری شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی از شمول ماده (75) قانون کار مستثنی میشوند. دولت میتواند مشاغل مزبور را جزء مشاغل سخت و زیانآور محسوب و از مزایای مواد (67) و (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار نموده و علاوه بر مرخصی استحقاقی سالیانه حداکثر تا یک ماه مرخصی کار در محیطهای غیرمتعارف به آنان اعطاء نماید. 3ـ دولت میتواند ساعات کار بخشهای دولتی و غیردولتی در نوبتهای شب و ایام تعطیل را با ضریب 5/1 و در نوبت عصر با ضریب 2/1 محاسبه نماید و همچنین مشمولین این ماده اجازه کار بیش از دوازده ساعت متوالی را ندارند و میتوانند حداکثر معادل نصف ساعت کار موظف ماهانه، با توافق کارفرما اضافه کار انجام دهند. 4ـ مزایای این قانون به شاغلینی تعلق میگیرد که فقط در یکی از بخشهای دولتی یا غیردولتی مشغول خدمت باشند. روش پرداخت حقوق و مزایای آنها نیز ترکیبی از دو روش ثابت و مبتنی بر عملکرد میباشد، به طوری که مبنای پرداخت در روش مبتنی بر عملکرد، تعرفههای خدمات به صورت کمی و کیفی براساس فهرستهای ارزیابی خدمات میباشد. تعرفه خدمات کمّی، مبتنی بر بسته خدمتی و شرح وظایف مشمولین این قانون بوده و تعرفههای کیفی مبتنی بر استانداردهای روشهای کار (پروسیجر) قابل ارائه در هر ساعت براساس کدهای اخلاقی و منشور ارتباط با بیمار میباشد. 5 ـ آئیننامه اجرائی این قانون حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارتخانههای کار و اموراجتماعی، رفاه و تأمین اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای نظام پزشکی و نظام پرستاری تهیه و به تصویب هیأتوزیران خواهد رسید و از روند اجراء این قانون سالی دو بار به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورایاسلامی گزارش خواهد شد. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سیام فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورایاسلامی تصویب و در تاریخ 9/2/1388 بهتأیید شورای نگهبان رسید. رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
سلام ۲۲ سال کارمند بیمارستان شهید رهنمون یزد هستم حکم فیکس شب هست 11سال فیکس شبم با امدن قانون کاهش ساعت کاری مسئولین پرستاری این برنامه را برای من اجرانمی کنند تا شیفت در گردش شوم ومن در ماه ۱۵ تا شب باید باشم وشبی۱۲ساعت حسابم میکنند لطفأمن را راهنمایی کنید با سلام و احترام خدمت جناب آقای امیری اینجانب در 10 فروردین ماه امسال با خانمم عقد کردم و اولین نزدیکی در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت . با توجه به رفتار آنشب خانمم نسبت به باکره بودن ایشان مشکوک شدم . همانموقع طی طرح سئوالی آنرا با شما درمیان گذاشتم که با راهنمائی های حضرتعالی نسبت به طرح موضوع راغب نشدم تا اینکه 24 روز پس از نزدیکی خانمم به بهانه های واهی تصمیم به جدائی می گیرد و این تصمیم را در جلسه ای که در تاریخ پنج شنبه 25 خرداد با حضور والدین من و ایشان برگزار می گردد مطرح می نماید و به انجام جدائی شدیدا مصر است .حتی درهمان جلسه به والدین من هم توهین می کند. سپس با پادرمیانی من و صحبت هایی که با مادر ایشان می شود مقرر شد همین پنج شنبه به مشاوره خانوادگی برویم.بنظر نمی آید که ایشان راضی به زندگی با من باشد. با دو تن از وکلای شهر موضوع پیگیری بکارت ایشان را مطرح نمودم . آنها گفتند این موضوع قابل طرح در دادگاه می باشد .طوری که دادگاه را مجاب کنی که ایشان را به پزشکی قانونی ببرد . و چنانچه فرضا پس از معاینه پزشکان اصلا نتیجه ای هم نگیری آنها (خانواده خانم بنده )نتوانند بعنوان بردن حیثیت او یا هر موضوع دیگری از شما در دادگاه شکایت کنند. در ضمن آنها گفتند که بوده پرونده هایی که در آن با مراجعه خانم ها به پزشکی قانونی دور یا نزدیک بودن پارگی پرده را حتی تا 6 ماه هم تشخیص داده اند و می توانی این موضوع را مطرح کنی. با یکی از پزشکان متخصص زنان شهر مشورت کردم ایشان گفتند پس از معاینه زمان پارگی را که در زمان دور یا نزدیک می باشد و حتی نوع پارگی را که یا از راه نزدیکی بوده یا در اثر دستکاری و یا موارد دیگر بوده است را می شود بیان کرد منتها پزشک با ید در این کار با تجربه باشد.ولی یک پزشک دیگری گفته که تا 10 روز می توان تشخیص داد و چنانچه زمان بیشتر شود قابل تشخیص توسط پزشکی قانونی نیست . بنظر شما با گفته های این وکلا آیا این موضوع قابل طرح در دادگاه خواهد بود ، طوریکه اگر هم نتیجه ای از آن نگیرم ،باعث پیگیری قانونی از طرف طرف مقابل نشود. و آیا راهی وجود دارد؟ 2-درصورتیکه نتیجه ای از آن نگیرم آیا باعث خراب شدن وجه طرف مقابل(خانمم یا خودم در اداره نخواهد شد. تبعات آن چه می تواند باشد. 3-آیا ممکن است رفتن به جلسه مشاوره ای که خانواده دختر برایمان وقت گرفته (با توجه به صحبتهای من در جلسه مشاوره ) بنوعی باعث گرفتن نوعی ادله از طرف خانواده دختر شود. یا دادگاه نظر مشاور را بخواهد ؟ که بعدا برایم گران تمام شود. متشکرم
پست های مرتبط
با سلام و احترام ساکن ساختمانی 5+1 طبقه هستیم (1 طبقه تجاری و 5 طبقه مسکونی شامل 10 واحد) که پایان کار آن مربوط به حداکثر 5 سال پیش است و میبایست طبق قانون، سازنده پمپ و مخزن آب نصب نماید ولی بدون این تجهیزات کار تمام و ساختمان در حال استفاده است. بنابر مشکلات پیش آمده مربوط به فشار آب که در طبقات بالاتر شدیدتر است، تصمیم به نصب پمپ و مخزن گرفته ایم. با وجود تفاوق جمعی در خصوص نصب پمپ، ساکنین طبقه اول (دو واحد) اصرار به پرداخت نصف یا یک سوم سهم خود را دارند. خواهشمند است حکم قانونی سهم واحدها در خصوص نصب پمپ و مخزن را اعلام فرمایید. با تشکر
سلام مطابق با قانون تملک آپارتمانها مدیر ساختمان جهت رفع مشکلات ساختمان اقدام و از شارژ هزینه و از ساکنین یا مالکین وصول می کند
آیا سازمان امور مالیاتی کشور قبل از صدور گواهی پرداخت مالیات بر ارث مربوط به املاک ثبتی متوفی و تعیین میزان قابل تحویل یا انتقال به وراث، از سازمان ثبت املاک در مورد وضعیت مالکیت پلاک های ثبتی مزبور استعلام مینماید یا خیر؟
سلام امور مالیاتی فقط سند رسمی را ملاک قرار میدهد و معمولا سند را خود افراد ارائه می دهند
با سلام و احترام. سه ساله که ازدواج کردم اما به دلیل ناسازگاری و بدرفتاری های خانمم و عدم رابطه، جهنم واقعی رو تحمل می کنم و ذهن و روانم به هم ریخته. بنابراین تصمیم به درخواست طلاق گرفتم. مهریه همسرم 114 سکه است و من یک آپارتمان 100 متری و یک خودرو ایرانی دارم که هر دو را در زمان مجردی خریده ام. ضمنا 20 عدد هم سکه طلا دارم که از درآمد خودم خریده ام و همسرم در جریان است. خودم هم فرهنگی هستم و درآمد ماهانه ام 9 میلیون تومان است. لطفا راهنمایی کنید که اگر درخواست طلاق از سوی من باشد، آیا همسرم می تواند خانه و ماشینم را به عنوان مهریه اش توقیف کند یا اینکه آن جزو مستثنیات دین حساب میشود و مهریه تقسیط می گردد؟ و سوال دیگر اینکه اصلا اگر درخواست طلاق از سوی مرد باشد، باز هم مستثنیات دین وجود دارد یا نه؟ و آیا با توجه به دارایی های من، می توان مهریه را تقسیط و بخشی را پیش پرداخت کرد؟ ممنون
سلام در صورتی که مرد متقاضی طلاق باشد مرد باید امادگی پرداخت حقوق مالی زوجه را مثل نفقه تا پایان عده ، اجرت المثل دوره زوجیت ، جهیزیه ، و مهریه را داشته باشد
سلام وقت بخیر بنده به یک دفتر که واردات ماینر انجام میده مراجعه کردم و طی یک قراردادی ۲ دستگاه ماینر به مبلغ ۶۵ میلیون خریداری کردم و قراردادی بین بنده و اونها نوشته شد و دو چک بدون تاریخ جهت ضمانت به بنده دادن و توی اون قرارداد هم ذکر شد که چک ها جهت ضمانت هست از اونجا که ماینر یک دستگاه غیر قانونی است و بنظر میرسد معامله نامشروع و باطل است آیا وصول مبلغ چک توسط بنده امکان پذیر است؟
به موجب قانون بیع فاسد فاقد اثر حقوقی هست و از طرفی جهت معامله باید مشروع باشد تا عقد باطل نباشد
باسلام بابت یک پرونده درمرحله دادسرامتهم به 6.5میلیون تحصیل مال نامشروع شدم لیکن قبول نکردم حال بابررسی جدید مبلغ 4میلیون دیگر اضافه گرددید بابت اتهام اولیه به قرارکفالت محکوم شدم الان چه اتفاق جدیدی پیش میاد >باتشکر
سلام وقت بخیر در جرایم مالی معمولا دادگاه اگر مبلغزیاد باشد وثیقه اخذ می کند در جرایم با مبلغ کم تا دو برابر مبلغ کفالت اخذ می کنند