پورمحمدی منشور حقوق کودک تا اواخر فروردین منتشر می شود

پورمحمدی منشور حقوق کودک تا اواخر فروردین منتشر می شود

وزیر دادگستری گفت منشور حقوق کودک تا آخر فروردین ماه منتشر می‌شود

پورمحمدی-منشور-حقوق-کودک-تا-اواخر-فروردین-منتشر-می-شود

وزیر دادگستری گفت: منشور حقوق کودک تا آخر فروردین ماه منتشر می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز زن که در وزارت دادگستری برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره‌ مهمترین اولویت‌های وزارت دادگستری در سال جدید گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما بحث حقوق شهروندی است که یک ماده مفصل در برنامه ششم به این موضوع اختصاص یافته است.

وی افزود: حقوق مالکیت از دیگر اولویت‌های ماست که باید جامعه برای رونق خود حقوق مالکیتش افزایش یابد. بحث دیگر بهبود فضای کسب و کار است؛ چرا که اگر فساد و فضای رانتی در جامعه حاکم شود ما رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت‌های مهم ما مبارزه با فساد در محیط کسب و کار است.

پورمحمدی در پاسخ به سئوال ایسنا درباره‌ آخرین وضعیت منشور حقوق شهروندی گفت: رییس‌جمهور در شکل گسترده‌ای به این موضوع پرداخته و آن را اعلام کرده است. متن‌های مختلفی آماده شده، اما مطلوب ایشان نبوده، بر همین اساس ما در حوزه‌ سنجش وزارت دادگستری این کار را آغاز کرده‌ایم و از آنجا که حوزه حقوق کودک زیر نظر وزارت دادگستری است و حدود 23 میلیون کودک زیر 18 سال در جامعه ما وجود دارد؛ لذا منشور حقوق کودک را تعریف کردیم و در جلسه آخر کنوانسیون حقوق کودک به تایید اعضا رسید.

پورمحمدی تاکید کرد:‌ ان‌شاءالله بخش حقوق کودک و منشور آن تا چند روز اخیر و نهایتا آخر فروردین ماه منتشر خواهد شد. ما در این منشور وظیفه اغلب دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وزیر دادگستری درباره‌ گشت‌های تعزیرات حکومتی نیز گفت: هدف از این گشت‌ها اعمال نظارت است و ما امسال بیش از دو برابر گشت‌های‌مان را افزایش داده‌ایم. از 15 اسفندماه گشت‌ها را به صورت فوق‌العاده بسیج کرده‌ایم و تا پایان تعطیلات بیش از دو برابر سال گذشته گشت داشته‌ایم.

وی افزود:‌ در این زمینه پرونده کمتر بوده و دنبال پرونده سازی نیستیم، البته تعزیرات ضمانت اجرایی خوبی دارد. یکی از مشکلات ما بحث اجرا و ابلاغ است و با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهمی را منعقد کردیم که همین روزها نهایی می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.