×

سن مصرف مشروبات الکلی در اردبیل به 18 سال رسیده است

سن مصرف مشروبات الکلی در اردبیل به 18 سال رسیده است

رییس‌ کل دادگستری اردبیل از کاهش سن مصرف مشروبات الکلی در استان خبر داد و گفت در استان اردبیل شاهد مصرف مشروبات الکلی در بین نوجوانان 18 ساله هستیم

سن-مصرف-مشروبات-الکلی-در-اردبیل-به-18-سال-رسیده-است

رییس‌ کل دادگستری اردبیل از کاهش سن مصرف مشروبات الکلی در استان خبر داد و گفت: در استان اردبیل شاهد مصرف مشروبات الکلی در بین نوجوانان 18 ساله هستیم.

 حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در نشست خبری از کاهش سن شرب خمر در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته هزار و 350 پرونده در این خصوص تشکیل شد که تعداد متهمان به مراتب بیشتر از تعداد پرونده‌هاست.

وی از گسترش افزایش مشروبات الکلی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: 27 هزار بطری مشروبات الکلی در سال 95 در استان کشف و ضبط شده، این در حالیست که اغلب جرایم و مسائل اجتماعی جامعه با شرب خمر در ارتباط است.

رییس‌ کل دادگستری استان اردبیل به افزایش کشفیات و برخورد با متخلفان و قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: برخورد مشابه در شرب خمر در موضوع اعتیاد و مواد مخدر نیز انجام می شود.
 
قاصدی در ادامه از بررسی 350 هزار فقره پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: این نهاد در برخورد با مفاسد اقتصادی برخورد جدی دارد، به طوری که در پرونده کشت و صنعت مغان بررسی‌ها و نظارت‌های لازم انجام شد و مشاهده کردیم که سوء مدیریت‌ها موجب شده تا نه تنها انتظارات از مجموعه تأمین نشود، بلکه تخلفاتی نیز به وجود آید. وجود چهار پرونده در گشت صنعت مغان باعث تغییر مدیریتی این مجموعه شد.

قاصدی با بیان اینکه موضوع اختلاس و تصرف غیرقانونی اموال دولتی و تخلفات اداری موارد تشکیل پرونده‌ها است، اضافه کرد: یک مورد اختلاس 140 میلیون تومانی مدیر سابق بود که البته هنوز حکم قطعی در خصوص پرونده‌ صادر نشده است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال گذشته روزانه 12 هزار نفر به دادگستری استان مراجعه می‌کردند، گفت:  بررسی‌ها نشان می‌دهد 350 هزار پرونده وارده داشتیم بطوریکه به منظور کاهش حجم مراجعات توسعه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته و سامانه مراجعه ارباب رجوع دایر شده است.

قاصدی در ادامه با اشاره به بحث زمین خواری در استان گفت: سال گذشته هزار و 185 پرونده تشکل شد و در 270 فقره به میزان 31 هکتار قلع بنا انجام شده است.

وی بیان کرد: هزار و 862 هکتار از اراضی تصرف شده به بیت‌المال برگشت داده شده که ارزش این اراضی حدود 22 هزار میلیارد تومان بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.