×

روحیه سازش در میان مردم خراسان شمالی کاهش یافته است

روحیه سازش در میان مردم خراسان شمالی کاهش یافته است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت که روحیه سازش در میان مردم این استان کاهش یافته است

روحیه-سازش-در-میان-مردم-خراسان-شمالی-کاهش-یافته-است وکیل 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت که روحیه سازش در میان مردم این استان کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از منطقه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 32.82 درصد از پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است، این در حالیست که این تعداد در سال 94، 42.90 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه فلسفه اول ایجاد شورای حل اختلاف، صلح و سازش است، ادامه داد: شاید افزایش تعداد پرونده ها یکی از عللی بوده که منجر شده تا به این هدف در سال گذشته دست پیدا نکنیم.

به گفته قدرتی تعداد پرونده های رسیدگی شده در شورای حل اختلاف، 46 هزار پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه 67 هزار و 418 پرونده وارده به دادگستری در سال گذشته کیفری بوده است، اظهار کرد: از این تعداد 42 هزار پرونده مربوط به 10 عنوان می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضرب و جرح یکی از این عناوین بوده که نشان داده می شود آستانه تحمل مردم کاهش یافته است. هر چند که تعداد پرونده های ضرب و جرح وارده به دادگستری استان در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر از  آن کاهش یافته است.

وی توضیح داد: تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری در خصوص ضرب و جرح در سال گذشته 7 هزار و 703 مورد بوده، این در حالیست که این تعداد در سال 94، 8001 مورد بوده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، سرقت را از دیگر عناوین بیان کرد و گفت: تعداد پرونده های سرقت در سال گذشته 7 هزار و 163 مورد بوده، این در حالیست که این تعداد در سال 94، 7 هزار و 11 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های حقوقی وارد شده به دادگستری 33 هزار و 245 پرونده بوده است، افزود: 19 هزار از این پرونده ها مربوط به 10 خواسته بوده است.

قدرتی ادامه داد: یکی از این خواسته ها مطالبه وجه است که افراد به دستگاه قضایی مراجعه کرده اند.

وی طلاق را از دیگر خواسته ها بیان و اظهار کرد: دو هزار و 300 پرونده نیز مربوط به طلاق بوده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.