×

کاهش جرائم خشن و نزاع دسته جمعی ددر کهگیلویه و بویراحمد

کاهش جرائم خشن و نزاع دسته جمعی ددر کهگیلویه و بویراحمد

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت جرائم خشن و نزاع دسته جمعی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت

کاهش-جرائم-خشن-و-نزاع-دسته-جمعی-ددر-کهگیلویه-و-بویراحمد

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جرائم خشن و نزاع دسته جمعی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی با تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی تهران و همچنین شهدای هفتم تیر سال 60 اظهار کرد: هر چند جرائم خشن در استان رو به کاهش است و نزاع‌های دسته جمعی کم شده، اما باز هم راضی نیستم و باید بیش از این آمار 30 درصدی کاهش داشته باشد.

وی بیان کرد: هر کسی که با عربده کشی، چاقوکشی و قمه کشی بخواهد امنیت را در این استان به خطر بیندازد قبل از هر چیز چوبه دار را پیش چشم خود تجسم کند چراکه در این صورت سلب حیات خواهد شد.

رییس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قتل مادوان در انتخابات اخیر به علت اختلافات خانوادگی، خاطرنشان کرد: در قتل مادوان به نتایج خوبی رسیده‌ایم هر چند که قاتل مشخص نشده است اما نمی‌گذاریم خون مقتول پایمال شود و اگر به قاتل رسیدیم در کمترین زمان ممکن قصاص می‌شود و در غیر این صورت دیه آن باید از طریق بیت‌المال پرداخت شود.

مزارعی در خصوص رسیدگی به زمین خواری‌ها در استان تصریح کرد: همه نقاطی را که شما فکر می‌کنید با پای پیاده حضور یافته‌ام و پیگیر زمین‌خواری هستم و حتی برای چند مدیر ارشد استان نیز پرونده‌هایی تشکیل شده است. آنجا که لازم بوده در محل دستور قلع و قمع را داده‌ام؛ بنابراین در خصوص زمین خواری و تصرف‌ها با کسی تعارف نداریم و برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

وی درباره آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها ادامه داد: دو یا سه جلسات شورای تامین در رابطه با آتش سوزی جنگل ها برگزار کرده‌ایم و اعتقاد داریم برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها امکانات کنونی کافی نیست و البته مهمتر از همه این که مردم باید در خصوص آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با ما داشته باشند.

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تخلفات انتخاباتی در این استان عنوان کرد: عمده تخلفات شناسایی شده و تعداد زیادی پرونده تخلف علیه مدیران و غیر مدیران تشکیل شده است.

مزارعی گفت: در حال حاضر هنوز در بخش چاروسا و شهرستان بهمئی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشکل داریم اما مردم امیدوار باشند با هیچ مدیر متخلفی مماشات نداریم.

وی از برخورد قاطع با مدیران متخلف در چاروسا و بهمئی خبر داد و تصریح کرد: چند مدیر در این بخش‌ها تا حد بازداشت پیش رفتند و به زودی برخورد قاطعی با آنها خواهد شد. برای چند مدیر دیگر نیز حکم مقتضی صادر شده و همه تخلفات انتخاباتی در همه سطوح رصد و در حال رسیدگی هستند.

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه بیان کرد: این هفته مختص به یک قوه نیست بلکه مختص به همه نظام جمهوری اسلامی است.

مزارعی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش و تروریست‌ها افزود: سپاه در هر کجا که لازم بود از عزت ایران اسلامی دفاع کرده و امروز دیگر سپاه نیاز به نیروی پیاده برای مقابله با دشمن ندارد، هر چند که این موشک‌ها میان برد بود که با دوربرد آمادگی زدن تل‌آویو وجود دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی و فرزندان نظام در این دستگاه همه توان خود را برای خدمت هر چه بهتر به مردم استان معطوف داشته‌اند. دستگاه قضایی اولین ماموریت خود را حوزه امنیت می‌داند و بدون آن هیچ چیز بقا نخواهد داشت و امنیت محور همه آرامش‌های دیگر است.

رییس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر قدردان امنیت و ارمغان آوردگان آن نباشیم آن را از دست خواهیم داد کسانی که در بدترین جاها در حال ایجاد امنیت برای ما هستند تا جلوی نفوذ دشمن را بگیرند باید قدردان آن باشیم تا نعمت امنیت از ما سلب نشود.

مزارعی گفت: دستگاه قضایی محوری‌ترین کار خود را در حوزه امنیت قرار داده و در همراهی با نیروهای انتظامی و امنیتی و برای حفظ امنیت مردم حد و مرزی قائل نیستیم و حد و مرزی برای آن قایل نیستیم.

وی ادامه داد: همه نیروهایی که با امنیت استان سر و کار دارند مرزی ندارند و تا سر حد شهادت باید برای امنیت مردم استان تلاش کرد و به همین خاطر همه دستگاه‌های برقرارکننده امنیت را حمایت می‌کنیم و تا امروز امنیت 100 درصدی در استان بوده و این استان در کل کشور کمترین مشکل امنیتی را دارد و در رتبه‌های اول کشور قرار داریم.

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از فعالیت‌ها در یک ساله گذشته بیان کرد: در این دستگاه نظارت در سالم‌سازی مجموعه طی دو سال گذشته بیشترین نظارت درون سازمانی را داشته‌ایم و بیشترین برخوردها صورت گرفته و تا سر حد اخراج از مجموعه هم داشته‌ایم و این دستگاه تعارفی با هیچ کس ندارد.

مزارعی افزود: در حوزه امنیت استان میزان و مدت زمان دادرسی را به حداقل ممکن رساندیم و در قتل کوشک در یک بازه زمانی دو هفته‌ای منجر به کیفرخواست شد و در کمترین فرصت ممکن حکم صادر می‌شود و دستور داده‌ام که این حکم علنا اجرا شود.

وی اضافه کرد: با کسی تعارفی نداریم و در شهرستانی اگر بشنویم همکار قضایی ما سهل‌انگاری کرده تا سر حد جابجایی و انتقال از آن حوزه اقدام خواهیم کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.